فرماندار شهرستان نایین :با افزایش ۲/۵ برابری، اعتبارات تخصیص داده شده به شهرستان نایین از سوی دولت در سال پایانی کار خود به حدود ۴۸۰ میلیارد ریال رسیده است

نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی : از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان ۱۵ میلیارد تومان به حوزه انتخابیه نایین و خور وبیابانک اختصاص یافته که این بودجه به طور کامل برای تکمیل بیمارستان افضلیان در نظر گرفته شد

جلسه شورای اداری شهرستان نایین با حضور سرکار خانم دکتر آزاد نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین اعضای شورای تامین و روسای ادارات و ارگانهای شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.  سرکار خانم آزاد در این جلسه ضمن تقدیر از همه مسئولین […]

جلسه شورای اداری شهرستان نایین با حضور سرکار خانم دکتر آزاد نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین اعضای شورای تامین و روسای ادارات و ارگانهای شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

 سرکار خانم آزاد در این جلسه ضمن تقدیر از همه مسئولین که در طول یک سال گذشته که ایشان به عنوان نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک انتخاب شده‌اند همراهی و همکاری لازم را با ایشان داشته اند عنوان نمود: مسئولینی که مدام در بین مردم هستند و به مردم سر میزنند به واقع اینها مسئولین مردمی می باشند و تنها به نشستن در پشت میز های خود اکتفا نکرده اند و برای حل و رفع مشکلات مردم همواره با حضور در میان مردم به انجام وظیفه می پردازند. در مکتب ما حائلی بین مسئولین و مردم نیست و مسئولین باید همواره مردمی و در میان مردم باشند و اگر شکاف بین مردم و مسئولین صورت گیرد به دلیل کم کاری ما و حضور کمرنگ ما در میان مردم است.

 نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولین شهرستان عنوان نمود: چند مرتبه به مدیران استانی برای رفع مشکلات اداره خود و مردم مراجعه کرده اید. نباید به بودجه‌های ابلاغی اکتفا شود از همه مسئولین شهرستان استدعا دارم که این موارد را به جد پیگیری کنند. مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید جهادی عمل کند نباید پشت میز بنشیند باید تمام توان را در جهت رفع دغدغه مردم به کار گیرد .

آزاد در ادامه افزود درصدی از عدم مشارکت مردم در انتخابات به دلیل عدم خدمت‌رسانی کم کاری و برخی سوء مدیریت‌ها بوده است از آنجایی که بنده نیز از جنس بانوان هستم و نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند سوال بنده از مسئولین شهرستان این است که در حوزه بانوان چه خدماتی ارائه شده است و آیا خدمات ارائه شده در خور شأن این قشر از جامعه بوده یا خیر.

 وی گفت در خصوص مسائل میراث فرهنگی نباید به اقدامات انجام شده اکتفا کنیم بلکه باید اماکن گردشگری ما بیش از پیش به ایرانیان و حتی جهانیان شناسانده شود تا بتوانیم از این پتانسیل در جهت توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان نایین به نحو مطلوب استفاده نماییم.

خانم آزاد در خصوص بودجه های اخذ شده برای جاده های شهرستان عنوان نمود که متاسفانه در برخی موارد شاهد فعالیت نامناسب پیمانکاران هستیم که این موضوع نظارت بیشتر از سوی مسئولین شهرستانی و استانی می طلبد چرا که زمان و انرژی زیادی صرف اخذ این بودجه ها شده و مهمتر از آن باید پول بیت المال بجا و درست هزینه شود.

 عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد :با توجه به رابطه اینجانب با مدیران کل و وزرای محترم دولت، مسئولین شهرستان باید در جلسات متعدد مطالبات و خواسته‌های خود را احصا نموده و به بنده منتقل نمایند تا از طریق استان و کشور بتوانم در جذب بودجه های موردنیاز و اصلاح قوانین در مجلس اقدام نمایم.

 خانم دکتر آزاد اظهار داشت : ۱۵ میلیارد تومان بودجه ای که در سال ۱۴۰۰ به نمایندگان اختصاص داده شده تا با نظر آنها صرف پروژه های حوزه انتخابیه گردد بنده این ۱۵ میلیارد تومان را به طور کامل به بیمارستان افضلیان نایین اختصاص داده‌ام علی‌رغم اینکه می توانستم مقداری از این مبلغ را به شهرستان محروم خوروبیابانک نیز تزریق کنم اما به دلیل اولویت بخش درمان در شرق استان اصفهان و تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی افضلیان که با راه اندازی آن شاهد حضور متخصصین بیشتر و کادر بیشتر درمان در این شهرستان خواهیم بود این اولویت در نظر گرفته شده است. همچنین در بودجه ای که برای محرومیت زدایی به شهرستان های نایین و خورو بیابانک اختصاص یافته با نظر بنده از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان حدود ۵ میلیارد تومان آن را به شهرستان خوروبیابانک و مابقی یعنی ۱۵ میلیارد آن را به شهرستان نایین اختصاص یافته است و متاسفانه عده‌ای با بی انصافی و یا مغرضانه این گونه خدمات را نادیده گرفته و بنده را به یک سویه نگری و توجه ویژه به شهرستان خور و بیابانک و عدم توجه به شهرستان نایین متهم می نمایند.

فرماندار شهرستان نایین :با افزایش ۲/۵ برابری، اعتبارات تخصیص داده شده به شهرستان نایین از سوی دولت در سال پایانی کار خود به حدود ۴۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

فرماندار شهرستان نایین نیز در این جلسه عنوان نمود: نقطه عطف تلاش همکاران من در کلیه دستگاه های اداری در انتخابات بود که با هوشمندی اعضای شورای تامین و تلاش سایر ادارات یکی از بهترین و سالم ترین انتخابات با مشارکت قابل قبول مردم در شهرستان نایین رقم خورد.

 فرماندار شهرستان ادامه داد: اخیراً در برخی از اماکن جلساتی بدون دعوت از مسئولین مربوطه برگزار می گردد و نسخه هایی غیر کاربردی در این گونه جلسات پیچیده می شود که متاسفانه برخی مشارکت کنندگان در این گونه جلسات افرادی معلوم الحال می باشند که نه تنها دغدغه مردم و رفع مشکلات را ندارند بلکه در صفحات مجازی همواره از خطوط قرمز نظام عبور کرده و به حمایت از رژیم منحوس پهلوی می پردازند و چون مانع دستیابی آنها به منافع شخصی و مطامعشان شده ایم از سادگی و صداقت و سلامت برخی در جهت رسیدن به منافع شخصی خود سوء استفاده می‌کنند .البته قطعا برگزاری جلسات هم اندیشی مثمر ثمر خواهد بود ولی پیشنهاد ما این است که این جلسات با حضور مسئولین باشد چرا که یقینا بسیاری از مطالبات مردم به حق و قابل قبول می باشد و حضور مسئولان می تواند ضمن بیان واقعیت ها در راستای رفع مشکلات و استفاده از خرد جمعی مثمر ثمر باشد. البته بنده معتقدم که حاشیه دشمن خدمت است و اصلاً قصد جوابگویی به این افراد را ندارم و آنها را به خداوند متعال و داوری مردم واگذار خواهم نمود.

 مهندس نصرتی خاطرنشان کرد: کسی که مسئولیتی را پذیرفته در پیشگاه خداوند وظیفه دارد که با دقت تمام نسبت به ارائه خدمت به مردم اقدام نماید . بنده گاهی با شماره ناشناس با برخی از مسئولان تماس می گیرم که رفتار و پاسخ مناسبی در جواب تلفنی دریافت نمی کنم و زمانی که آن مسئول می فهمد مثلاً فرماندارشهرستان پشت خط است نحوه گفتار آن مسئول تغییر می‌کند این بسیار خطرناک است که مسئولین ما دچار کبر و غرور گردند و با مردم از نگاه تکبر برخورد نمایند . همچنین متاسفانه در برخی موارد شاهد برخورد نامناسب برخی کارمندان با مردم هستیم ،ممکن است برخی از مطالبات مردم خارج از قانون باشد ولی باید با احترام با مردم رفتار کرد و ضمن قانع کردن آنها رفتاری در شأن مردم با آنها داشته باشیم. وی افزود اگر بعد از این شکایت از رفتار نامناسب کارمندان به گوش بنده برسد مسئولیت آن با شخص رئیس اداره است.

 نصرتی در خصوص تخصیص اعتبارات در شهرستان نیز عنوان نمود: در تخصیص اعتبارات از سوی دولت و در سال پایانی کار دولت تدبیر و امید با افزایش ۲/۵ برابری، اعتبارات شهرستان به حدود ۴۸۰ میلیارد ریال رسیده است .خوشبختانه با پیگیری‌های خانم دکتر آزاد بودجه‌های خوبی به شهرستان اختصاص یافته است که بنده شهادت می دهم در اختصاص بودجه و پیگیری مشکلات شهرستان نایین نگاه خانم دکتر آزاد عادلانه و بسیار مجدانه بوده است که در یک مورد آن اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نمایندگان به بیمارستان افضلیان نایین بوده است. در حال حاضر فصل بودجه ۱۴۰۱ آغاز شده است مسئولین در حوزه‌های مسئولیت خود برنامه‌ریزی نمایید و ببینند کدام پروژه ها ظرفیت اخذ ردیف ملی را دارند تا در دفترچه ۱۴۰۱ بودجه با پیگیری‌های بنده و سرکار خانم آزاد بتوانیم ردیف بودجه ملی برای آنها تعیین نماییم.همچنین متاسفانه نگاه استان به شهرستان ها در تخصیص بودجه ها عادلانه نیست و ضروریات شهرستان و پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار نمی‌گیرد چرا ما باید در خصوص روکش راه‌های مواصلاتی شهرستان که نقش مهم و تعیین کننده ای در ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر از شمال به جنوب و شرق و غرب کشور دارند همواره متضرر باشیم و مسائل و مشکلات این جاده ها برای شهرستان نایین باشد. اختصاص بودجه در حوزه راه ها و جاده های شهرستان نایین باید ملی باشد نه اینکه نماینده محترم و بنده همواره دغدغه تامین اعتبار برای بهسازی و روکش آسفالت جاده های ترانزیتی که در حوزه شهرستان نایین می باشد را داشته باشیم.

 وی افزود: نماینده مردم دارای ظرفیت بزرگی است که می‌تواند با استفاده از این ظرفیت وزرا و روسای سازمان‌ها را بازخواست نماید و در خصوص بودجه های مورد نیاز شهرستان از طریق وزرا و روسای سازمان‌ها پیگیری نمایند که تاکنون نیز در این امر با اختصاص بودجه‌های خوبی به شهرستان نایین گام‌های موثری برداشته اند پس مسئولین ادارت شهرستان باید با ارتباط متناوب با ایشان و بنده از این پتانسیل استفاده نمایند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تراکم و تجمیع پرونده های تغییر کاربریو الحاق زمین در بنیاد مسکن استان  ها در شهرستان عنوان نمود: دو راهکار در این زمینه وجود دارد یکی اینکه کاربری ها را به شهرستان تفویض اختیار کنند و یا تعداد جلسات مرتبط با تغییر کاربری را در استان افزایش دهند. نباید پرونده‌ها در مرکز استان جمع شود و بگویند ما زمان نداریم با یکی از این دو راه حل می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتغع نمود و موانع پیشرفت و توسعه در زمینه های عمرانی ،ساخت و ساز ،نوسازی روستاها و صنایع و معادن را با سرعت بیشتری بر طرف نمود.

مهندسی نصرتی ادامه داد :در خصوص بیماری کرونا از کلیه عوامل مبارزه با کرونا و مدافعان سلامت تقدیر و تشکر ویژه ای دارم خوشبختانه تاکنون وضعیت شهرستان نایین خیلی حاد نبوده است و البته این موضوع نباید منجر به عدم رعایت پروتکل ها شود. در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار داریم و تقریباً کلیه شهرستان های اطراف ما به غیر از خوروبیابانک در وضعیت قرمز قرار دارند باید همانند گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی مدافعان سلامت را یاری نماییم و از خود و خانواده هایمان در مقابل این بیماری خطرناک محافظت کنیم.

 وی همچنین افزود: برای مدیریت مصرف انرژی خصوصا برق ساعت کار ادارات از ۷ الی ۱۳ پیش‌بینی شده و پنج شنبه ها نیز تعطیل خواهد شد و دستگاه‌ها نیز باید با صرفه جویی در مدیریت مصرف برق اقدام نمایند .همچنین وضعیت آب شرب در استان و کشور وضعیت مناسبی نیست و برخی مشکلاتی که کشاورزان شرق اصفهان با آسیب به خطوط لوله انتقال آب به وجود می‌آورند شهرستان نایین را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد که در این راستا نیز صرفه جویی در مصرف آب می تواند راه گشای مشکلات باشد که از مردم شریف شهرستان نایین که همواره ما را یاری نموده اند درخواست می نماییم با رعایت صرفه جویی ما را یاری نمایند.

 لازم به ذکر است در ابتدای جلسه نیز تعدادی از مسئولین شهرستان به بیان گزارشی از فعالیت های حوزه مسئولیت خود پرداخته و همچنین مشکلاتی که نیاز به پیگیری از طریق نماینده محترم و فرماندار دارد را عنوان نمودند.

برچسب ها :
مطالب مشابه

متن این پیام بدین شرح است: باسمه تعالی هلال احمر ،سازمان ارزشی و انسانی و عام المنفعه که برای حفظ حرمت و کرامت انسانی که در جهت تسکین آلام بشری و نماد نوع دوستی و همزیستی مسالمت آمیز است،جوانان هلال احمر با به خطر انداختن جان خود برای نجات جان انسانها تلاش میکنند. هفته هلال […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین دکتر محمد کریمی فرماندار این شهرستان بر اساس نوبت قبلی میزبان تعدادی از مردم شریف شهرستان نایین بود. در این دیدارها مراجعین به صورت رو در رو مسایل و مشکلات و درخواست های خود را مطرح و دستوراتی توسط فرماندار شهرستان نایین در این خصوص صادر گردید. لازم […]

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم روز جهانی کار و کارگر، روز تجلیل از خدمات ارزنده ی کارگران شریفی است که به عنوان یکی از مهمترین عناصر پیشرفت،توسعه، بالندگی و خود اتکایی هر جامعه ای محسوب می شوند،  زحمت کشانی که بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره) حیات یک ملت ،مرهون کار […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم قال الصادق علیه السلام (تَواضَعوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ) امام صادق علیه‌السلام می فرمایند. در پیشگاه کسی که از او دانش می آموزید ،فروتن باشید. نظام مقدس جمهوری اسلامی تعلیم و تربیت را همواره به عنوان یک رکن بی بدیل مورد توجه قرار داده و امامین […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =