با حضور معاون رییس جمهور صورت پذیرفت : برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت آیت ا… نایینی و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر

مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله نایینی (ره) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با سخنرانی دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس ریاست جمهوری و آیت‌الله علیدوست دبیر علمی کنگره بین المللی میرزای نایینی در محل رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی علیه السلام با حضور مسئولین شهرستان نایین و اقشار […]

مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله نایینی (ره) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با سخنرانی دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس ریاست جمهوری و آیت‌الله علیدوست دبیر علمی کنگره بین المللی میرزای نایینی در محل رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی علیه السلام با حضور مسئولین شهرستان نایین و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

سید محمد حسینی _ سه‌شنبه شب سی‌ویکم مردادماه_ در مراسم بزرگداشت آیت‌الله نایینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در شهرستان نایین، اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که مورد تاکید و تأیید رهبر انقلاب است موضوع مشاهیر، علما و بزرگان بود و مطابق بررسی صورت گرفته در سراسر کشور، شخصیت‌های مطرح بسیاری به ویژه برای معرفی به نسل جوان وجود دارد که رمز و راز موفقیت این شخصیت‌ها بایستی بیان شود.

وی افزود: بایستی در میان جوانان احساس غرور و افتخار شود که سرزمین ما نیز می‌تواند انسان‌های وارسته و والا مقام را تربیت کند و ما نیز اگر تلاش کنیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور عنوان کرد: گاهی جمع اعضای کنگره بین‌المللی آیت‌الله نایینی که محضر رهبر انقلاب حاضر می‌شدند، علی‌رغم اینکه در این جمع پژوهشگران، اساتید حوزه و دانشگاه وجود داشت، گاهی اوقات به واسطه نکات برجسته و بیانات سخنان رهبر انقلاب، این کنگره چند ماه با تأخیر می‌افتاد زیرا نکاتی مطرح می‌کردند که به ذهن اعضا وارد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب دریای علم، دانش و بینش است، گفت: رهبر معظم انقلاب در شعر و ادب، سینما، موسیقی و تمام حوزه‌های هنری نکات دقیق و ظریفی را بیان می‌فرمایند.

حسینی با اشاره به شخصیت ارزنده آیت‌الله میرزای نایینی، تصریح کرد: شخصیت‌هایی مانند میرزای نایینی همیشه زنده هستند و باید قدردان وجود این شخصیت‌ها باشیم و افکار و اندیشه بلند، سلوک و رفتار آن‌ها همیشه وصف نسل‌های متفاوت است و این شخصیت‌ها برای یک مقطع زمانی نیستند که به فراموشی سپرده شوند.

وی با بیان‌اینکه عالم باید ژرف‌اندیش و آینده‌نگر باشد، ادامه داد: آیت‌الله نایینی یک مرجع مجاهد بود و اینگونه نبوده است که صرفاً سر در گریبان علم و دانش داشته و در انزوا باشد بلکه فرزند زمانه خود بود و در هر مسئله‌ای مانند جنبش و نهضت تنباکو جزء طلایه‌داران و پیشگامان بوده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگاه ما به مرزهای جغرافیایی نیست و با اشاره به وقایع جنگ جهانی اول، خاطرنشان کرد: کسانی که غرب زده و شیفته اروپا و آمریکا هستند باید تاریخ را بدانند و باید سلطه دشمن شکسته شود زیرا دشمن با سلطه خود منابع کشورهای مختلف را به یغما می‌برد.

وی ادامه داد: پس از اشغال بخش عمده کشور عراق توسط انگلیس، علما و مراجع در صحنه حاضر می‌شوند و فتوای جهاد علیه انگلیس صادر می‌کنند و یکی از این شخصیت‌های حاضر در صحنه، میرزای نایینی بوده است.

حسینی افزود: آیت الله میرزای نایینی در برهه‌های حساس و مقاطع سرنوشت ساز حضور داشته است زیرا احساس مسئولیت کرده و عواقب مسائل را در نظر داشته است.

وی با اشاره به نظریات این علامه والامقام، تاکید کرد: میرزای نایینی نظریه ولایت فقیه را مطرح می‌کند و بر این باور بوده است؛ البته زمانه اقتضا نمی‌کرده که فقیه جامع الشرایط در رأس جامعه حاضر باشد و همیشه اینگونه شرایط مهیا نبوده است که فقیه والامقامی مانند امام خمینی (ره) بحث ولایت فقیه را در کتاب و دروس خود محدود نکند و این مباحث را اجرایی و عملیاتی کند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمان میرزای نایینی بحث ولایت فقیه امکان پذیر نبوده است، گفت: ایشان نظریه ثانویه‌ای به عنوان مشروطیت را مطرح می‌کند و می‌گوید در مقابل حاکمیت باید قانون اساسی داشته باشیم و بحث شور و مشورت باید مطرح شود.

وی ادامه داد: ایشان می‌گوید که باید نمایندگان ملت در مجلس شورای ملی باشند و مردم هم باید ناظر بر رفتار آن‌ها باشند و در دفاع از استقلال کشور و حاکمیت و تفکیک قوا مسائل مختلفی را بیان می‌کند.

حسینی با بیان اینکه زندگی، رفتار و سلوک شخصیت‌های تاریخی و برجسته کشور دارای اهمیتی بسیار است، تصریح کرد: شخصیت آیت الله میرزای نایینی، یک شخصیت نقش آفرین در ایران و عراق بوده و در حوزه علمی و حوزه‌های دیگر سرآمد و دارای نوآوری بوده است و ایشان را مجددالاصول نامیدند که راه اثبات احکام الهی را نشان می‌دهد و شاگردانی که تربیت کردند و محضر اساتیدی که درس آموخته‌اند و آثاری که تألیف کردند، همه اینها می‌تواند برای ما درس‌آموز باشد.

وی تصریح کرد: یکی از امتیازات انقلاب اسلامی این است که علیرغم تندبادهایی که بوده اعم از جنگ تحمیلی و اکنون نیز جنگ ترکیبی، امامین انقلاب مستحکم و راست قامت و با اقتدار ایستاده‌اند و در کنار بیداری و بصیرت جامعه اسلامی دچار انحراف نشده‌ایم در حال ورود به چهل و پنجمین سال پیروزی جمهوری اسلامی هستیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر از مدیران تراز انقلاب اسلامی هستند که روحیه ساده زیستی، تلاش مضاعف، خدمت خالصانه به مردم، تقلید از امام و روحیه ولایت مداری بدون ادعا به عنوان صفات برجسته این دو شهید بزرگوار به شمار می‌رود.

وی گفت: کاستی‌ها، ضعفی‌ها و تورم وجود دارد اما دولت به خصوص با برنامه پنج ساله هفتم تلاش می‌کند که ضمن اجرای این برنامه و نقشه راه در جهت رشد اقتصادی، تورم، تأمین کالاهای اساسی برای امنیت غذایی کشور، صادرات، معادن و صنعت چه کارهایی باید انجام شود.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

با حضور دکتر مرتضوی استاندار اصفهان، خانم دکتر آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ، دکتر زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، محسنی زاده مدیر کل حراست استانداری اصفهان، دکتر کریمی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام مطهر خو امام جمعه نایین،شمس مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان، مهندس […]

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در این خصوص عنوان نمود: در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه شهرستان نایین میزبان جناب آقای دکتر مرتضوی استاندار محترم اصفهان و تعدادی از مدیران کل استان خواهد بود که در این سفر پروژه‌های هتل سنتی و مجموعه گردشگری مشجری و هتل سنتی کاروانسرای شاه عباسی بلاباد رسما به […]

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن این پیام بدین شرح است: باسمه تعالی هلال احمر ،سازمان ارزشی و انسانی و عام المنفعه که برای حفظ حرمت و کرامت انسانی که در جهت تسکین آلام بشری و نماد نوع دوستی و همزیستی مسالمت آمیز است،جوانان هلال احمر با به خطر انداختن جان خود برای نجات جان انسانها تلاش میکنند. هفته هلال […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین دکتر محمد کریمی فرماندار این شهرستان بر اساس نوبت قبلی میزبان تعدادی از مردم شریف شهرستان نایین بود. در این دیدارها مراجعین به صورت رو در رو مسایل و مشکلات و درخواست های خود را مطرح و دستوراتی توسط فرماندار شهرستان نایین در این خصوص صادر گردید. لازم […]

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =