بهره برداری از دو پروژه با مشارکت خیرین در شهر انارک

آب انبار خیر ساز، ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی شهر انارک و ایستگاه باران سنجی روستای نیستانک شهرستان نایین با حضور فرماندار شهرستان نایین، امام جمعه نایین،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مدیر کل هواشناسی استان بخشدار انارک و تعدادی از مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید. دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین در این مراسم عنوان […]

آب انبار خیر ساز، ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی شهر انارک و ایستگاه باران سنجی روستای نیستانک شهرستان نایین با حضور فرماندار شهرستان نایین، امام جمعه نایین،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مدیر کل هواشناسی استان بخشدار انارک و تعدادی از مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید.

دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین در این مراسم عنوان نمود :سه ضلع مردم، خیرین و مسئولان به معنای واقعی کلمه یک مثلث بسیار خوب به منظور پیشبرد اهداف توسعه و پیشرفت شهرستان نایین به خصوص شهر انارک هستند و جا دارد که در این فرصت از، مردم، بخشدار، شهرداری، شورای اسلامی شهر و خیرین گرانقدر شهر انارک که به صورت جهادی و مخلصانه مشغول فعالیت هستند، تقدیر شود.

فرماندار شهرستان نایین خاطر نشان کرد :همانند شهر نایین قصد هم افزایی در ایجاد انجمن مردم نهاد از خیرین بزرگوار را در شهر انارک را داریم و از این طریق ، این انجمن مردم نهاد دارای حساب بانکی می شود که در آینده با تسهیل بهتری در خدمت رسانی حرکت کنند و مواجهه با مشکلات مالیاتی و… نشوند.

وی افزود :این انجمن های مردم نهاد و انجمن خیرین شهر انارک می‌تواند با نظام مندی، هم افزایی و همفکری میان اعضا و اولویت سنجی و شناسایی مشکلات، اسباب پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر شهر را فراهم سازد.

کریمی در پایان گفت :از خیرین گرانقدر شهر انارک به دلیل ساخت پروژه های آب انبار سنتی و مشارکت در ایجاد ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی این شهر بسیار تشکر می‌کنم و این بزرگواران بدانند که ما برای تقدیر و تشکر از این عزیزان در اینجا حاضر شده ایم چرا که هم افزایی خیرین باعث خدمت رسانی هرچه بیشتر دولت به مردم می‌شود.

حمیدرضا خورشیدی مدیر کل هواشناسی استان اصفهان نیز در حاشیه افتتاح ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی شهر انارک و ایستگاه خودکار باران سنجی روستای نیستانک اظهار کرد: در ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی انارک به صورت خودکار لحظه به لحظه پنج پارامتر دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و میزان بارندگی به صورت خودکار در هر ۱۰ دقیقه اندازه گیری، ثبت، ذخیره و هر یک ساعت به مرکز سوییچ سازمان هواشناسی کشور ارسال می شود.

وی ادامه داد: این داده های هواشناسی می‌تواند علاوه بر رصد و کنترل اقلیم منطقه در مدیریت و کنترل بحران هایی که ممکن است بر اثر پدیده های جوی به وجود بیاید، مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: با راه اندازی این ایستگاه و اتصال آن به شبکه ایستگاه های سازمان هواشناسی کشور، اطلاعات هواشناسی شهر انارک اعم از خلاصه آمار روزانه و بولتن های پیش بینی در سایت سازمان هواشناسی کشور و سایت اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای عموم در دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری این اطلاعات هواشناسی در بلند مدت به تکمیل بانک اطلاعات اقلیمی شهر انارک کمک می‌کند، گفت: این موضوع هم در جهت افزایش دقت پیش بینی های هواشناسی کاربرد دارد و هم در زمینه تحقق اهداف توسعه پایدار در منطقه، افزایش بهره وری در پروژه های مختلف و پیشگیری از زیان‌ ها و‌ آثار سوء در طرح های مختلف موثر است.

خورشیدی در ادامه بیان کرد : ایستگاه هواشناسی انارک با اعتباری حدود ۹۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان آن توسط خیران بزرگوار شهر انارک تامین شده که صرف ایجاد زیرساخت مورد نیاز این ایستگاه شده و مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی استانی تامین شده که توسط اداره کل هواشناسی استان اصفهان در بخش تجهیزات و سنسور های مربوطه هزینه شده است.

وی افزود: اعتبار هزینه شده در ایستگاه خودکار باران سنجی روستای نیستانک نیز ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی استانی بوده و این ایستگاه در محل دهیاری این روستا نصب گردیده است.

ایستگاه تمام خودکار باران سنجی روستای نیستانک نیز در محل اداره هواشناسی نایین به صورت برخط به بهره برداری رسید.
شایان ذکر است احداث آب انبار خیر ساز شهر انارک که در سال گذشته به یادبود مرحوم محمد علی برادران انارکی کلنگ زنی شده بود با اعتباری در حدود ۵ میلیاد تومان به بهره برداری رسید.

برچسب ها :
مطالب مشابه

با حضور دکتر مرتضوی استاندار اصفهان، خانم دکتر آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ، دکتر زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، محسنی زاده مدیر کل حراست استانداری اصفهان، دکتر کریمی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام مطهر خو امام جمعه نایین،شمس مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان، مهندس […]

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در این خصوص عنوان نمود: در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه شهرستان نایین میزبان جناب آقای دکتر مرتضوی استاندار محترم اصفهان و تعدادی از مدیران کل استان خواهد بود که در این سفر پروژه‌های هتل سنتی و مجموعه گردشگری مشجری و هتل سنتی کاروانسرای شاه عباسی بلاباد رسما به […]

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن این پیام بدین شرح است: باسمه تعالی هلال احمر ،سازمان ارزشی و انسانی و عام المنفعه که برای حفظ حرمت و کرامت انسانی که در جهت تسکین آلام بشری و نماد نوع دوستی و همزیستی مسالمت آمیز است،جوانان هلال احمر با به خطر انداختن جان خود برای نجات جان انسانها تلاش میکنند. هفته هلال […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین دکتر محمد کریمی فرماندار این شهرستان بر اساس نوبت قبلی میزبان تعدادی از مردم شریف شهرستان نایین بود. در این دیدارها مراجعین به صورت رو در رو مسایل و مشکلات و درخواست های خود را مطرح و دستوراتی توسط فرماندار شهرستان نایین در این خصوص صادر گردید. لازم […]

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =