نشست دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی شهرستان نایین

نشست دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی شهرستان نایین در محل فرمانداری این شهرستان  برگزار گردید. در این جلسه که فرماندار شهرستان نایین، امام جمعه نایین، نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل صمت استان اصفهان و تعدادی از مسئولین شهرستان نیز […]

نشست دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی شهرستان نایین در محل فرمانداری این شهرستان  برگزار گردید.

در این جلسه که فرماندار شهرستان نایین، امام جمعه نایین، نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل صمت استان اصفهان و تعدادی از مسئولین شهرستان نیز حضور داشتند تعدادی از مدیران واحد های صنعتی و معدنی شهرستان نایین به بیان مسایل و مشکلات حوزه صنعت و معدن پرداختند.

وزیر صمت در جلسه با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع و معادن شهرستان نایین اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری در حوزه سرمایه گذاری، دارای ۱۹ درصد رشد هستیم که در ۸ سال اخیر بی سابقه است؛ همچنین رشد صادرات ما در دی ماه به لحاظ مبدا، ۱۹ درصد صادرات و ۱۴ درصد واردات افزایش پیدا کرده است و این یعنی ما از صادرات بیش از واردات حمایت می کنیم.

دکتر فاطمی امین در ادامه گفت: در بخش اشتغال در حوزه صنعت و معدن و مطابق گزارش وزارت کار، بیشترین اشتغال و رتبه یک اشتغال را نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در بخش صنعت و معدن داریم. این یک پیام مهم است زیرا اشتغال در این حوزه نیاز به منابع مالی متعددی است‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما در وزرات صمت، حلال مسائل و مشکلات تولید هستیم، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در اقتصاد کشور رخ می دهد، گزارش فعالیت شما فعالان اقتصادی است. البته شاید این آمار و ارقام مانند افزایش صادرات، سرمایه گذاری و تولید برای مردم ملموس نباشد چرا که مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند.

وی افزود: در جلسه دوشنبه که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، عنوان شد که در ده سال گذشته، رشد اقتصادی تقریبا ۱ درصد و کمتر بوده و در طول چند سال، فقط تورم داشتیم. وقتی تولید پایین و تورم بالا است، بخش کوچکی از مردم وضعشان بهتر می شود اما عمده مردم به دلیل از بین رفتن نسبت درآمد و هزینه ها، وضعشان بد تر می شود.

فاطمی امین، تولید را تنها راه حل برون رفت از وضعیت ده سال اخیر اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به تولید، سفارش و اشاره بسیار دارند. اصلاح وضعیت معیشت مردم و افزایش قدرت اقتصادی کشور از اثرات افزایش تولید است که یکی از کم کاری ها در این حیطه، انتقال این آمار و ارقام در خصوص رشد صورت گرفته در این حوزه به جامعه است.

شایان ذکر است سیدرضا فاطمی امین در بدو ورود به شهرستان نایین با حضور در گلزار شهدای نایین به ادای احترام به مقام شامخ شهیدان پرداخت.

برچسب ها :
مطالب مشابه

در این پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم روز جهانی کار و کارگر، روز تجلیل از خدمات ارزنده ی کارگران شریفی است که به عنوان یکی از مهمترین عناصر پیشرفت،توسعه، بالندگی و خود اتکایی هر جامعه ای محسوب می شوند،  زحمت کشانی که بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره) حیات یک ملت ،مرهون کار […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم قال الصادق علیه السلام (تَواضَعوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ) امام صادق علیه‌السلام می فرمایند. در پیشگاه کسی که از او دانش می آموزید ،فروتن باشید. نظام مقدس جمهوری اسلامی تعلیم و تربیت را همواره به عنوان یک رکن بی بدیل مورد توجه قرار داده و امامین […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار شهرستان نایین، امام جمعه‌ نایین، اعضای شورای تامین و کمیسیون کارگری شهرستان از خطوط تولید تعدادی از واحدهای صنعتی شهرستان نایین بازدید و ضمن دیدار صمیمانه با کارگران، از مقام ایشان به مناسبت هفته کار و کارگر تجلیل نمودند.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار شهرستان نایین در آستانه هفته کار و کارگر در معیت دادستان عمومی و انقلاب نایین و هیئت همراه، معاون اداری مالی زندان های استان، مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان ،در زندان نایین ، از قسمتهای مختلف این زندان بازدیدو باحضور در جمع زندانیان، از نزدیک با آنان گفتگو نمودند. فرماندار شهرستان و هیئت همراه […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =