سرپرست فرمانداری شهرستان نایین : تکریم مردم و ارباب رجوع باید سرلوحه کار مسئولین قرار گیرد

جلسه شورای اداری شهرستان نایین به ریاست دکتر کریمی سرپرست فرمانداری شهرستان و با حضور مدیرکل اطلاعات استان اصفهان، امام جمعه نایین، اعضای شورای تامین و مدیران و مسئولین ادارات شهرستان برگزار گردید.  دکتر محمد کریمی در این جلسه ضمن خیر مقدم به مدیرکل اطلاعات استان اصفهان و سایر اعضا خواستار توجه ویژه روسای ادارات […]

جلسه شورای اداری شهرستان نایین به ریاست دکتر کریمی سرپرست فرمانداری شهرستان و با حضور مدیرکل اطلاعات استان اصفهان، امام جمعه نایین، اعضای شورای تامین و مدیران و مسئولین ادارات شهرستان برگزار گردید.

 دکتر محمد کریمی در این جلسه ضمن خیر مقدم به مدیرکل اطلاعات استان اصفهان و سایر اعضا خواستار توجه ویژه روسای ادارات به رعایت ساعات کار در ادارات و ارگان ها گردید و افزود حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم به عنوان شخص اول دولت در حال خدمت به مردم می باشند به گونه ای که حتی پنجشنبه ها و جمعه ها را در سفرهای استانی و در میان مردم به سر می برند و در طول ایام هفته نیز با تمام توان و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم فعالیت می نمایند. ما نیز باید به تاسی از معصومین (ع) و امامین انقلاب و همچنین ریاست محترم جمهور تمام وقت و تلاش خود را برای گره گشایی از کار مردم به کار بگیریم .

سرپرست فرمانداری شهرستان نایین اظهار داشت :عدم استفاده از وسایل و امکانات دولتی توسط مسئولین باید مد نظر قرار بگیرد ،حوزه رفتاری ما در زندگی شخصی و مدیریتی باید به گونه‌ای باشد که در حدود انتظار از کارگزاران نظام اسلامی باشد البته موضوعاتی که عنوان می کنم مبنی بر اینکه در این شهرستان چنین اتفاقاتی افتاده نیست می‌خواهیم اصول را با یکدیگر مرور کنیم .

وی ادامه داد: ضرورت تکریم مردم و ارباب رجوع باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد و به هیچ عنوان برخورد سلبی با مردم پذیرفتنی نیست ما باید پاسخ مردم را ولو اینکه قانون دست ما را بسته باشد با احترام بدهیم.

 دکتر کریمی خاطرنشان کرد در حوزه اداری پاسخ مکاتبات عادی و مکاتبات که نیاز به بررسی ندارد باید سریعاً به فرمانداری ارسال گردد و آن دسته از مکاتباتی که نیاز به بررسی دارد نیز با کار کارشناسی در کوتاه ترین زمان پاسخ داده شود. همچنین مصوبات جلسات تخصصی کارگروه ها و شوراهایی که در فرمانداری برگزار می گردد لازم‌الاجراست و مسئولین باید به صورت مکتوب نحوه اجرای مصوبات را به اطلاع فرمانداری برساند. حضور به موقع در جلسات نیز از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که ما باید جلسات را در ساعت مقرر شروع و در ساعت مقرر به پایان برسانیم تا مسئولین بتوانند به امور مربوط به ادارات خود و همچنین پاسخگویی به مردم بپردازند .

دکتر کریمی گفت: کلیه اعتبارات استانی و ملی که اختصاص پیدا می‌کند باید توسط مدیران جذب گردد و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که اعتبارات به استان برگشت داده شود اگر با چنین موضوعی مواجه شدیم قطعاً برخورد خواهیم نمود.

 یکی از شعارهای دولت سیزدهم مردمی بودن این دولت است حداقل ویژگی دولت مردمی گره گشایی از امور مردم ، تکریم مردم و حضور موثر در میان مردم است حضور در مساجد، در نماز جمعه، مراسم های ملی و مذهبی باید از سوی مسئولین جدی گرفته شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان نمود سیاست های کلی نظام و دولت از جمله قانون جوانی جمعیت، تنظیم بازار، فرزندآوری، نهضت مسکن ملی، توجه به اشتغال و اشتغال آفرینی ،موضوع عفاف و حجاب و سایر دستورالعمل های ابلاغی باید از سوی کارگزاران و مسئولین پیگیری و دنبال شود .در حوزه مسکن دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها باید با جدیت کمک کند تا این مشکل در شهرستان حل شود.

 وی با اشاره به اینکه وارد سال انتخابات خواهیم شد گفت:البته که مشارکت در انتخابات خیلی مهم است ولی به هیچ عنوان از مسئولین  دولتی فعالیت های انتخاباتی پذیرفتنی نیست اما در خصوص حضور حداکثری و مشارکت باید به وظیفه خود عمل کنیم البته این فضا در هیچکدام از ادارات ما وجود ندارد. وی گفت در حوزه اقامه نماز ظهر و عصر اداراتی که امکان برگزاری نماز جماعت دارند این موضوع را به جد پیگیری نماینده به هیچ عنوان در زمان نماز جلسه‌ای تشکیل نگردد.

 در زمینه رسیدگی به مشکلات مردم، باید در ابتدا کلیه مشکلات مردم در ادارات به بهترین نحو رسیدگی شود ، این فضا مورد قبول نیست که اداره ای به گونه ای عمل نماید که مردم به فرمانداری مراجعه نموده و خواستار توصیه نامه و معرفی نامه بشوند. دوشنبه ها بدون استثنا ملاقات های مردمی و چهره به چهره با رویکرد رضایت مردم از سوی کلیه دستگاه های اجرایی و اداری باید صورت پذیرد.

 دکتر کریمی عنوان نمود : اکنون که توفیق خدمتگزاری به مردم نصیب ما گردیده ، باید به گونه ای عمل کنیم که زمانی که این توفیق از ما سلب شد پشیمان نباشیم و نگوییم ای کاش فلان گره را از کار مردم باز کرده بودیم. سرپرست فرمانداری شهرستان نایین در پایان خاطر نشان کرد : انقلاب ما به کوری چشم دشمنان با عزت و اقتدار باقی خواهد ماند و به کار خود ادامه خواهد داد و انشالله پرچم این انقلاب به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) به صاحب اصلی این انقلاب یعنی بقیه الله العظم سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهر امام جمعه نایین نیز در ابتدای این جلسه عنوان نمود: امر به معروف و نهی از منکر فریضه است که دیگر فرایض به واسطه آن احیا و برپا می شود کسانی که دنبال امنیت هستند به واسطه این واجب الهی ایجاد خواهد شد .

امام جمعه نایین ادامه داد: امنیت در انجام امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه است اگر می خواهیم امر به معروف اثر کند به فرمایش امام حسین علیه السلام شکم ها  باید از حلال پر باشند. امر به معروف باعث میشود درآمدها حلال شود .کسانی که دنبال احقاق حق و برپا داشتن عدالت اجتماعی هستند به واسطه امر به معروف حقوق پایمال شده به صاحبانشان بازمی‌گردد.

حجت الاسلام مطهر خور اظهار داشت: ما حق نداریم اعتقاد دیگران را به سخره بگیریم . ما حق نداریم مسائل و جناح‌های سیاسی را به سخره بگیریم .باید به اعتقادات افراد در چارچوب قانون احترام بگذاریم. اگر جناح‌های سیاسی نباشند دیکتاتوری حاصل خواهد شد.وی در پایان گفت: همه ما باید در چارچوب قانون و احترام متقابل به یکدیگر گام برداریم.

شایان ذکر است مدیر کل اطلاعات استان اصفهان در ابتدا ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه عنوان نمود: حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از ولایت و امام زمان خود از جان خود گذشت و در مقابل دشمنان تسلیم نگردید .

دکتر حق پرست در ادامه این جلسه طی سخنانی به تبیین اقدامات استکبار جهانی و بدخواهان نظام از طریق جنگ شناختی در فتنه اخیرا پرداخت.

دکتر حق پرست همچنین نقش خدمت به مردم و بررسی و مرتفع نمودن مسایلی که باعث نارضایتی مردم می شود را از مهمترین وظایف مسئولین دانست و همچنین بر جهاد تبیین و ارایه گزارش اقدامات انجام شده و خدمات نظام و دولت به مردم تاکید نمود.

مدیر کل اطلاعات استان در پایان خاطر نشان کرد: هم افزایی دستگاه اطلاعاتی با قوای مختلف به عنوان یک مشاور امین همواره جزء سیاست های وزارت اطلاعات بوده است و در این زمینه و با توجه به اینکه فرماندار نه تنها به عنوان نماینده دولت بلکه به عنوان نماینده حاکمیت نقش محوری در شهرستان ایفا می نماید باید این هم افزایی حول محور فرماندار منجر به اجرای سیاست های کلی نظام و خدمت رسانی مطلوب به مردم گردد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

با حضور دکتر مرتضوی استاندار اصفهان، خانم دکتر آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ، دکتر زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، محسنی زاده مدیر کل حراست استانداری اصفهان، دکتر کریمی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام مطهر خو امام جمعه نایین،شمس مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان، مهندس […]

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در این خصوص عنوان نمود: در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه شهرستان نایین میزبان جناب آقای دکتر مرتضوی استاندار محترم اصفهان و تعدادی از مدیران کل استان خواهد بود که در این سفر پروژه‌های هتل سنتی و مجموعه گردشگری مشجری و هتل سنتی کاروانسرای شاه عباسی بلاباد رسما به […]

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن این پیام بدین شرح است: باسمه تعالی هلال احمر ،سازمان ارزشی و انسانی و عام المنفعه که برای حفظ حرمت و کرامت انسانی که در جهت تسکین آلام بشری و نماد نوع دوستی و همزیستی مسالمت آمیز است،جوانان هلال احمر با به خطر انداختن جان خود برای نجات جان انسانها تلاش میکنند. هفته هلال […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین دکتر محمد کریمی فرماندار این شهرستان بر اساس نوبت قبلی میزبان تعدادی از مردم شریف شهرستان نایین بود. در این دیدارها مراجعین به صورت رو در رو مسایل و مشکلات و درخواست های خود را مطرح و دستوراتی توسط فرماندار شهرستان نایین در این خصوص صادر گردید. لازم […]

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =