فرماندار شهرستان نایین : همانگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تاکید نموده اند ملاک عمل در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر مصوبات ستاد ملی کرونا و قانون می باشد

ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان نایین با موضوع تصمیم گیری درخصوص امور دینی، مذهبی و عزاداری محرم و صفر ۱۴۰۰ در ساعت ۹ صبح روز یک شنبه ۱۷ مرداد  با حضور فرماندار و رییس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان نایین ،دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان نایین ،رییس اداره اطلاعات شهرستان نایین ،فرمانده ناحیه مقاومت […]

ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان نایین با موضوع تصمیم گیری درخصوص امور دینی، مذهبی و عزاداری محرم و صفر ۱۴۰۰ در ساعت ۹ صبح روز یک شنبه ۱۷ مرداد  با حضور فرماندار و رییس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان نایین ،دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان نایین ،رییس اداره اطلاعات شهرستان نایین ،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین مسئول دفتر امام جمعه نایین و سایر اعضا برگزار گردید .

مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین در این جلسه عنوان نمود: همانگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و رییس جمهور محترم تاکید نموده اند ملاک عمل در برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) مصوبات ستاد ملی کرونا و قانون می باشد و در این راستا و بر اساس اینکه جان و سلامتی عزاداران حسینی حق الناس می باشد کلیه دستورالعمل های ابلاغی از ستاد مدیریت کرونا در برگزاری مراسم محرم و صفر لازم الاجرا می باشد.

فرماندار شهرستان نایین در ادامه افزود: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون در شهرستان نایین ۶۵۰۰ تست گرفته شده که ۲۳۰۰ مورد آن مثبت بوده است همچنین در طول یک هفته اخیر از  ۱۹۷ تست گرفته شده ۸۲ مورد تست ها مثبت بوده است که نسبت به هفته های ماقبل آن تعداد تست های مثبت تا سه برابر افزایش داشته است .

مهندس نصرتی خاطر نشان کرد :ملاک رنگبندی تعداد بیماران بستری با تست مثبت می باشد که در طی دو هفته گذشته سنجیده می شود و در حال حاظر ۱۴ بیمار در بیمارستان بستری می باشند.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان نایین اظهار داشت: تا کنون حدودا بالغ بر ۷ هزار دوز واکسن در شهرستان تزریق شده که ۲۰ درصد جمعیت شهرستان نوبت اول و ۵ درصد جمعیت هر دو نوبت واکسن را دریافت نموده اند.  

شایان ذکر است در پایان جلسه بر اساس دستورالعمل ضوابط برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر ۱۴۰۰ ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

۱- برگزاری مراسم عزاداری فارغ از وضعیت های چهارگانه قرمز،نارنجی، زرد و آبی و در کلیه شهرها و استان ها در فضای باز و با یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با ارتفاع ۶ متر با یک چهارم ظرفیت برگزار می گردد.

۲-رعایت زمان مراسم عزاداری حداکثر ۲ ساعت می باشد.

۳-ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضرورت استفاده از ماسک در تمام طول مراسم مورد تأکید است.

۴-مراسم سینه زنی و زنجیر زنی در محل مراسم، بدون جابه جایی مجاز می باشد.

۵-تأکید بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات که توزیع اقلام صرفاً به صورت خام و خشک انجام  می گیرد. « ممنوعیت انجام هرگونه پذیرائی در زمان برگزاری مراسم».

۶-ممنوعیت برگزاری مراسم های تعزیه، نخل گردانی و همایش شیرخوارگان و مراسمات خاص از قبیل کاروان های استقبال از محرم و … .

۷-ممنوعیت برپائی ایستگاههای صلواتی، توزیع نذورات و چای. « برپائی ایستگاههای نواهای عاشورائی و توزیع اقلام بهداشتی بلامانع است».

۸-مسئول اجرای این دستورالعمل اداره محترم تبلیغات اسلامی بوده که با همکاری نیروی محترم انتظامی، نیروی محترم ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان، اوقاف و امور خیریه و جمعیت هلال احمر بر حسن اجرای مصوبات در طول ایام محرم و صفر ۱۴۰۰ خصوصاً دهه اول محرم نظارت خواهند نمود.

۹-اداره محترم تبلغیات اسلامی شهرستان نایین موظف است این صورتجلسه را به مسئول هیأت امنای کلیه هیأت های مذهبی در شهرهای نایین، انارک و بافران و همچنین امامان محترم جماعت مساجد سراسر شهرستان ابلاغ و رسید نماید.

۱۰-بخشداران محترم مرکزی نایین و انارک با استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران بر حسن اجرای مصوبات نظارت نمایند.

۱۱-حسب تأکید دادستان محترم عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان این مصوبات به لحاظ حفظ حقوق عامه و مقابله با بیماری کرونا تدوین و در صورت گزارش دستگاههای ناظر با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

۱۲-این مصوبات از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی شده و اداره تبلیغات اسلامی نسخه ای از آن را تحویل هیأت امنا داده فلذا هیأت امنای محلات، مساجد، حسینیه ها و … مسئول اجرای آن بوده و در قبال قانون پاسخگو خواهند بود.

۱۳-به منظور تشریح و تبیین مفاد این دستورالعمل برای هیأت امنای کلیه هیأت های عزاداری شهرهای نایین، انارک و بافران انشاا… جلسه ای با محوریت امام جمعه محترم نایین و حضور اعضای محترم شورای تأمین، شبکه بهداشت  و سایر دستگاهها برگزار خواهد گردید.

۱۴-بر اساس دستورالعمل ابلاغی هر یک از دستگاهها موظف به اجرای شرح وظایف ابلاغی خود مندرج در دستورالعمل مذکور و اعلام نتیجه به فرمانداری می باشند.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

گردهمایی فرمانداران استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، معاونین استاندار و با بررسی محورهای مختلف اقدامات و برنامه های معاونت های مختلف استانداری در قالب ارائه برنامه توسط مدیران کل ستادی استانداری، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین دکتر محمد کریمی فرماندار این شهرستان بر اساس نوبت قبلی میزبان تعدادی از مردم شریف شهرستان نایین بود. در این دیدارها مراجعین به صورت رو در رو مسایل و مشکلات و درخواست های خود را مطرح و دستوراتی توسط فرماندار شهرستان نایین در این خصوص صادر گردید. لازم […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

جلسه شورای اجتماعی (گروه کاری سلامت و امنیت غذایی) شهرستان نایین به ریاست دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین روز دوشنبه در محل فرمانداری برگزار گردید. دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین در ابتدای این جلسه با تبریک عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت ملی تقدیر نمود. […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

جلسه ستاد هماهنگی روز جهانی قدس به ریاست فرماندار شهرستان نایین و با حضور سایر اعضای این ستاد در محل فرمانداری برگزار گردید. دکتر محمد کریمی در این جلسه عنوان نمود آمار شهدای غزه به بیش از ۳۲ هزار نفر رسیده و بعد از جنایت هولناک اخیر در غزه روز قدس امسال باید مسئله فلسطین […]

۱۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =