فرماندار شهرستان نایین با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از افزایش بی سابقه تست های مثبت کرونا در شهرستان خبر داد

جلسه فوق العاده ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین و با حضور اعضاء صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری نایین تشکیل گردید. مهندس نصرتی در ابتدا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب المرجب و میلاد باسعادت حضرت امام محمد باقر (ع) و همچنین ضمن تبریک ایام ا… دهه […]

جلسه فوق العاده ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین و با حضور اعضاء صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری نایین تشکیل گردید. مهندس نصرتی در ابتدا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب المرجب و میلاد باسعادت حضرت امام محمد باقر (ع) و همچنین ضمن تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم استبدادی ستم شاهی ، رهایی از بند استثمار و استبداد رژیم طاغوتی شاهنشاهی را موهبتی الهی دانستند که به برکت این انقلاب و رهبری امام راحل (قدس سره) و خون شهدا به ارمغان آمده است.

 فرماندار شهرستان نایین در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های انجام شده توسط کلیه دستگاه های ذیربط در کنترل ویروس منحوس کرونا و شهروندانی که نسبت به تزریق واکسن اقدام نموده اند از تزریق ۸۵/۲۲ درصدی افرادی که حداقل یک نوبت واکسن را در گروه هدف دریافت نموده اند خبر داد و با اشاره به شیوع گسترده و سریع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون افزود: به طور بی سابقه ای از ابتدای شیوع کرونا تا کنون با توجه به شیوع و سرایت بسیار بالای این سویه شاهد مثبت شدن حدود ۵۰ درصد تست ها بدون در نظر گرفتن خطا در تست های منفی و همچنین عدم مراجعه بسیاری از مبتلایان به مراکز تست کرونا می باشیم و با توجه به قرار گرفتن شهرستان نایین در شرایط نارنجی ضروری بود که جلسه فوق العاده ستاد علی رغم برگزاری جلسات هفتگی ستاد مدیریت بیماری کرونا، تشکیل شده تا با توجه به تغییر رویکردها و ملاک ها در اعلام رنگبندی کرونایی و اعمال محدودیت های هوشمند بر اساس دستورالعمل های ابلاغی جدید،در خصوص محدودیت ها تصمیم گیری صورت گیرد .

مهندس نصرتی خاطرنشان کرد :امیدوارم افرادی که تا کنون از دریافت واکسن خودداری نموده اند با توجه به شیوع گسترده سویه جدید برای حفظ سلامتی خود و خانواده، نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند .

وی در پایان ابراز امیدواری نمود با تمرکز کلیه مسئولین دستگاههای اجرایی و نهادها و ارگانهای شهرستان به عنوان مسئول اجرای مصوبات ستاد و همکاری کامل و همه جانبه با شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تزریق واکسن توسط افرادی که تاکنون واکسینه نشده اند و افزایش تزریق دوز سوم واکسن و همچنین رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم با هدف کاهش شیوع و کنترل بیماری ، شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری و مرگ و میرها در شهرستان در پیک سویه جدید باشیم.

در ادامه دکتر نقیب زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان به تبیین آمار و اطلاعات مبتلایان و وضعیت واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان پرداخته و ضمن تقدیر و تشکر از همکاری کلیه دستگاههای اجرایی ، به افزایش سریع آمار مبتلایان به سویه جدید بویژه بیماران سرپایی در شهرستان اشاره و افزود با توجه به سرایت پذیری و درگیری تعداد بسیار زیادی از شهروندان با سویه جدید در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی قطعا آمار بستری ها در روزها و هفته های آینده و به تبع آن مرگ و میرها افزایش خواهد یافت . مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ادامه ضمن تشکر از فرماندار محترم شهرستان به جهت تشکیل جلسه فوق العاده شهرستانی ابراز امیدواری کرد که با مصوبات جلسه ستاد شهرستانی و اعمال محدودیت و تدابیر لازم توسط دستگاههای ذیربط ، رعایت پروتکل های بهداشتی،واکسینه شدن افرادی که تا کنون واکسن تزریق نکرده اند و افزایش تزریق دوز سوم واکسن کرونا سویه جدید در شهرستان کنترل شود.

شایان ذکر است برخی از مهمترین مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان نایین به شرح ذیل می باشد.

  • در صورت ابتلای یک دانش آموز در یک کلاس ، تنها آن کلاس به مدت ۱۰ روز غیرحضوری و در صورت ابتلای دو نفر دانش آموز یا بیشتر در دو کلاس مجزا ، کلیه کلاسهای آن مدرسه به مدت ۱۰ روز غیرحضوری فعالیت نمایند.
  • پیرو مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع سویه جدید بیماری کرونا موسوم به اومیکرون ، مقرر گردید کلیه دستگاههای اجرایی ، اداری ، ارگان ها ، نهادها و بانک های سطح شهرستان از تاریخ ابلاغ مصوبه ، ارائه کلیه خدمات به شهروندان را منوط به استفاده از ماسک و ارائه کارت واکسیناسیون نمایند. مسئولیت اجرای این مصوبه بر عهده رییس دستگاه مربوطه می باشد.
  • افزایش نظارت بر حسن اجرای مصوبات و رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاههای اجرایی ، اصناف و صاحبان مشاغل مستقر در شهرستان ، مدارس و شرکتها و کارخانجات شهرستان
  • پیگیری واکسیناسیون دوز سوم پرسنل تحت امرتوسط روسا و مدیران دستگاههای اجرایی و اداری و بانک های شهرستان
  • ممنوعیت برگزاری مراسم تجمعی ، همایش ، سمینار و … توسط دستگاههای اجرایی و اداری و نهادها و موسسات عمومی شهرستان در وضعیت نارجی و قرمز همچنین در خصوص تعداد نفرات شرکت کننده در جلسات هم بر اساس تعداد نفرات مندرج در دستورالعمل رنگ بندی کرونایی اقدام گردد.
  • ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان به اعضای هیات امناء مساجد و حسینیه های شهرستان ابلاغ نمایند با توجه به رنگ بندی نارنجی فعلی شهرستان ، از برگزاری هرگونه مراسم تجمعی با عنوان ترحیم ، سوم ، هفتم ، چهلم و سالگرد که باعث شیوع و سرایت سویه جدید بیماری می گردد ، خودداری گردیده و در صورت عدم رعایت مفاد مصوبه فوق ، عواقب و مسئولیت های قانونی بر عهده هیات امناء می باشد.
  • ممانعت از استفاده کارگران واکسینه نشده و فاقد ماسک از سرویس های ایاب و ذهاب عمومی و ضمن نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تهویه مناسب در سالن های غذاخوری ، نسبت به پیگیری تعیین زمانبندی سرو وعده های غذایی به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام و تجمع در سالن ها اقدام گردد.
  • با توجه به قرارداشتن شهرستان در وضعیت شکننده رنگ بندی نارنجی کرونایی ، مقرر گردید در صورت تغییر رنگ بندی شهرستان از نارنجی به قرمز ، کلیه مدارس ابتدایی شهرستان به مدت ۱۰ روز به صورت غیرحضوری فعالیت نمایند.
  • با توجه به قرارداشتن شهرستان در چهارراه مواصلاتی و ترانزیت کالا و تردد مسافرین از شهرستان های مجاور با وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی ، مقرر گردید پیشنهاد برپایی ایست های بازرسی در مبادی ورودی شهر نایین به منظور هدایت خودروهای غیربومی به کمربندی و مسیرهای خارج از محدوده شهر برای طرح و تصویب به ستاد استانی کرونا ارسال گردد.
  • با عنایت به در پیش بودن یوم ا… ۲۲ بهمن و مراسم معنوی اعتکاف ، مقرر گردید پس از تشکیل جلسه آتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و در چارچوب مصوبات ستاد ملی ، تصمیم گیری و برنامه ریزی لازم در شهرستان صورت گیرد.
برچسب ها :
مطالب مشابه

گردهمایی فرمانداران استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، معاونین استاندار و با بررسی محورهای مختلف اقدامات و برنامه های معاونت های مختلف استانداری در قالب ارائه برنامه توسط مدیران کل ستادی استانداری، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین دکتر محمد کریمی فرماندار این شهرستان بر اساس نوبت قبلی میزبان تعدادی از مردم شریف شهرستان نایین بود. در این دیدارها مراجعین به صورت رو در رو مسایل و مشکلات و درخواست های خود را مطرح و دستوراتی توسط فرماندار شهرستان نایین در این خصوص صادر گردید. لازم […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

جلسه شورای اجتماعی (گروه کاری سلامت و امنیت غذایی) شهرستان نایین به ریاست دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین روز دوشنبه در محل فرمانداری برگزار گردید. دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین در ابتدای این جلسه با تبریک عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت ملی تقدیر نمود. […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

جلسه ستاد هماهنگی روز جهانی قدس به ریاست فرماندار شهرستان نایین و با حضور سایر اعضای این ستاد در محل فرمانداری برگزار گردید. دکتر محمد کریمی در این جلسه عنوان نمود آمار شهدای غزه به بیش از ۳۲ هزار نفر رسیده و بعد از جنایت هولناک اخیر در غزه روز قدس امسال باید مسئله فلسطین […]

۱۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =