نماینده نایین و خور و بیابانک : عدم وجود زیرساخت ها و کمبود اعتبارات مناسب یکی از مهمترین مشکلات در حوزه فرهنگ است

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین با حضور حجت الاسلام و المسلمین سجادی امام جمعه نایین، سرکار خانم دکتر خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ،سرکار خانم دکتر آزاد نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ،مهندس نصرتی فرماندار شهرستان ،خانم فضلی مدیر کل امور بانوان و خانواده […]

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین با حضور حجت الاسلام و المسلمین سجادی امام جمعه نایین، سرکار خانم دکتر خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ،سرکار خانم دکتر آزاد نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ،مهندس نصرتی فرماندار شهرستان ،خانم فضلی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و سایر اعضا در فرمانداری شهرستان نایین برگزار گردید.

امام جمعه نایین در این جلسه عنوان نمود همانگونه که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرموده  اند: مسایل فرهنگی از اقتصاد مهمتر است چرا که فرهنگ زمینه ساز و زیرساخت کلیه امور می باشد. حاح آقا سجادی افزود: امیدواریم با حضور سرکار خانم دکتر خزعلی و انتقال مشکلات توسط ایشان به مسئولین کشوری و همچنین طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد توجه بیشتری به مسایل و مشکلات شهرستان ها از جمله شهرستان نایین باشیم .

 خانم دکتر خزعلی عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور در بخشی از این جلسه عنوان نمود :بسیار خرسندم که در شهر علامه نایینی حضور دارم شهری که در تدین و تقوا و فرهنگ زبانزد است و زادگاه بزرگ مردانی همچون آیت الله نائینی که موجبات تعریف و تمجید شهید مطهری گردیده است می باشد. خانم خزعلی افزود: به فرموده حضرت آقا در راستای تحول در علم و فرهنگ بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، مسئولین باید در خصوص انقلاب فرهنگی که بزرگ‌ترین و اصلی ترین خواسته مقام معظم رهبری می باشد در عرصه علم و فرهنگ، سبک زندگی، عفاف و حجاب، اهمیت جایگاه خانواده، رعایت شأن، کرامت و منزلت زن و بیان قانع‌کننده برای نسل جوان گام برداشت.

 خانم خزعلی اظهار داشت: مهندسی فرهنگی که از سال ۱۳۹۲ با تاکیدات مکرر حضرت آقا ابلاغ گردیده عرصه وسیعی است که در شورای فرهنگ عمومی کشور مرتباً بررسی و ارزیابی می گردد.در این زمینه موضوع خانواده، ارزشهای اسلامی، سبک زندگی اسلامی، روابط زن و شوهر و … به جد در حال پیگیری است همچنین شاخص هایی برای اجرا و نظارت و ارزیابی در این زمینه تعیین گردیده است .مبحث عفاف و حجاب یکی از اصلی‌ترین ستون های خیمه انقلاب است که باید در این زمینه با جدیت فعالیت نمود. همچنین در زمینه های فیلم ،تئاتر، موسیقی، جوانان و تحصیل باید مسائل فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خانم دکتر آزاده نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از این جلسه عنوان نمود: عدم وجود زیرساخت ها و کمبود اعتبارات مناسب یکی از مهمترین مشکلات در حوزه فرهنگ است در بسیاری از جلسات از حق بانوان صحبت می کنیم اما متاسفانه در شهرستان نایین به نحو احسن و مطلوب مکان مناسبی برای تفریح بانوان وجود ندارد و علیرغم پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان تاکنون این موضوع برطرف نشده است .البته موارد مهمی در این راستا در مجلس مطرح و تصمیمات خوبی اخذ گردیده و همچنین امیدواریم با استفاده از ظرفیت بزرگوارانی همچون سرکار خانم دکتر خزعلی که درمجموعه هایی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارند بتوانیم صدای رسای مردم به ویژه بانوان باشیم.

خانم آزاد افزود: بسیاری از مشکلات که با حضور اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی احصاء شد توسط این عزیزان پیگیری و برخی از آنها مرتفع شده است.

نماینده نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای همچنین ابراز امیدواری نمود عملیات اجرایی تکمیل کتابخانه عمومی نایین به زودی آغاز خواهد شد.

 مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین نیز در قسمتی از این جلسه عنوان نمود: با حضور خانم خزعلی و به جهت انتساب ایشان به آیت الله خزعلی بوی معنویت در شهرستان پیچیده است و همچنین خیرمقدم عرض می کنیم به سرکار خانم آزاد که انصافاً در پیگیری و جذب اعتبارات همواره برای مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک تلاش وافری نموده اند .

مهندس نصرتی افزود: اعتبارات فرهنگی که در سطح ملی تصویب می‌شود از اعداد و ارقام بالایی برخوردار است اما متاسفانه در شهرستان ها هیچ اعتباری به عنوان اعتبار فرهنگی اختصاص داده نمی شود .باید علل این موضوع بررسی شود که چرا اعتبارات فرهنگی که در سطح ملی به تصویب می رسد در شهرستان ها محسوس نمی باشد. نهایتاً شهرداریها و دهیاریها موظف می باشند ۳ درصد از اعتبارات را در حوزه فرهنگی هزینه نمایند که با بودجه های اندک این مجموعه ها اعتبار خاصی در شهرستان هزینه نمی شود. ما چگونه با تفنگ خالی باید در حوزه فرهنگ فعالیت انجام دهیم و با تهاجم فرهنگی دشمنان مبارزه کنیم . وی ادامه داد : فرهنگ استفاده از فضا مجازی در کشور ما به خوبی شکل نگرفته است. اعتقاد بنده این است که در تمامی عرصه ها حتی برای یک ساختمان نیز باید پیوست فرهنگی در نظر گرفته شود. نصرتی همچنین با اشاره به بحث کنکور و مشکلات این حوزه عنوان نمود با توجه به وجود مافیای کنکور متاسفانه آموزش و پرورش از حیز انتفاع خارج شده است و همچنین آنگونه که شایسته است بحث پرورش در مدارس ما جدی گرفته نمی شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین و حجت الاسلام محمد مطهر خو امام جمعه نایین با مدیران و مسئولین ادارت و نهاد های شهرستان دیدار و سال نو و بهار قرآن را تبریک گفتند. در این دیدار که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه فرمانداری برگزار گردید محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به مناسبت روز جهانی هواشناسی دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین با حضور در محل اداره هواشناسی نایین ضمن بازدید از روند فعالیت این مجموعه به تبریک روز جهانی هواشناسی پرداخت و از زحمات رییس و پرسنل اداره هواشناسی نایین تقدیر نمود.

۵ فروردین ۱۴۰۳

  دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین و جباری بخشدار انارک به بررسی میدانی و بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت نوروزی واقع در مجتمع خدماتی عروس کویر چوپانان پرداختند.

۵ فروردین ۱۴۰۳

دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین ، جباری بخشدار انارک، مهندس خیابانی شهردار ، اناری رئیس شورای اسلامی شهر از ایستگاه‌ امنیت و سلامت نوروزی شهدای شهر انارک در دومین روز بهار ۱۴۰۳ به منظور بررسی وضعیت محور های بخش انارک و تکریم دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدماتی بازدید نمودند.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + دو =