فرماندار شهرستان نایین :نباید به دلیل اختلافات اداری خدمت به مردم را معطل نماییم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین جلسه شورای اداری شهرستان نایین با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سجادی امام جمعه نایین، مهندس نصرتی فرماندار این شهرستان، اعضای شورای تامین و مسئولین ادارات و دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان  و مدیران بانکها در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نایین برگزار […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین جلسه شورای اداری شهرستان نایین با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سجادی امام جمعه نایین، مهندس نصرتی فرماندار این شهرستان، اعضای شورای تامین و مسئولین ادارات و دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان  و مدیران بانکها در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نایین برگزار گردید.

حاج آقا سجادی امام جمعه نایین در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت نهم دی ماه و همچنین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان نمود انقلاب ما با محور ولایت فقیه پیروز گردید و به نیابت از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تشکیل گردید. حاج آقا سجادی ادامه داد :همچنین نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق مجدد امت با ولایت است که  مردم همیشه در صحنه کشورعزیزمان ایران به میدان آمدند و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی کوبیدند. ایشان در ادامه طی سخنانی در وصف سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به سیر مبارزات ایشان از دوران دفاع مقدس تا زمان شهادت پرداخته و این شهید بزرگوار را الگویی کامل برای زندگی و انسانیت و دفاع از حق و آزادگی دانستند.

مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سید شهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام عظمای ولایت و همچنین آرزوی توفیق برای دولتمردان جمهوری اسلامی ایران عنوان نمودند: در ابتدای این جلسه باید یادی بکنیم از سرکار خانم آزاد نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی که به جد همواره همراه مسئولین و پیگیر مسائل و مشکلات شهرستان بوده اند و حتی در دوران نقاهت و پس از حادثه ای که برای ایشان رخ داد نیزلحظه ای از خدمت رسانی به مردم غافل نبوده اند و ایشان نیز برای این جلسه دعوت شده بودند که متاسفانه به دلیل سپری نمودن دوران نقاهت خود و منع پزشکی از سفر، نتوانستند در جلسه حضور پیدا کنند.

محمد حسین نصرتی در ادامه افزود: موضوع نماز یکی از موضوعات مهمی است که اگر ما به عنوان کارگزار جمهوری اسلامی و نظامی که قید اسلامیت دارد جایگاه نماز را در ادارات به عنوان یک جایگاه واقعی قرار ندهیم بسیار ناپسند است در این راستا کلیه ادارات باید به موضوع نماز جماعت و برپایی آن در ادارات خود به صورت ویژه بپردازند. مبحث دیگر وحدت و یکدلی برای خدمت به مردم است نباید به دلیل اختلافات اداری خدمت به مردم را معطل نماییم کارمردم باید به بهترین نحو و با سرعت پیگیری شود و اگر به لحاظ قانونی  خدمت به مردم و تامین خواسته آنها امکان پذیر نباشد حداقل باید با روی گشاده با مردم برخورد نماییم. وی در ادامه افزود: ما به عنوان مسئولین شهرستان باید در کلیه مراسمات مذهبی و ملی حضور داشته باشیم چراکه مردم در این زمینه پیشگام هستند و به صورت خودجوش همواره در تمامی صحنه ها حضور داشته اند. فرماندار شهرستان نایین اظهار داشت: دشمن در صدد اعتماد زدایی مردم از نظام اسلامی است که متاسفانه برخی از ما هم ناخواسته در این موضوع مشارکت می‌کنیم ما در دورانی هستیم که بیشترین محدودیت ها و تحریم ها بر کشورمان تحمیل شده است برخی خدمات نظام را نمی بینند و به اسم مطالبه گری و از راه نادرست آب به آسیاب دشمن می ریزند. آنچه قانونی است وظیفه ماست و ما در این راستا نوکر و خدمتگزار مردم هستیم.در خصوص وظایف دستگاه‌های اجرایی برخی متاسفانه وظیفه خود را نمی دانند ما به عنوان مسئول یک پست را اشغال کرده ایم که بعضاً متاسفانه برخی مدیران و کارکنان به وظایف اداری و رسالت خود آگاهی ندارند. البته در شهرستان نایین اکثر ادارات و ارگانهای دولتی در راستای خدمت به مردم گام برداشته اند و در این راستا باید از برخی دستگاه‌هایی که کارشان را به نحو احسن انجام داده و می دهند تشکر کنم البته این بدین معنا نیست که سایر ادارات به وظایف خود عمل نمی کنند بلکه ماهیت کار برخی دستگاه ها متفاوت است. ناحیه مقاومت بسیج که کمک کار دولت بوده و می باشد و با استفاده از انرژی عظیم بسیج در خدمت به مردم پیشتاز هستند. عزیزان در شبکه بهداشت و درمان در طول دو سال گذشته در بحث بیماری کرونا صدمات و زحمات زیادی را متحمل شده اند همچنین کلیه شهرداری‌های شهرستان خصوصاً شهرداری نایین که از زمان استقرار تیم جدید به‌صورت مجاهدانه در حال تلاش می باشند و با رعایت مر قانون و احترام و تکریم مردم و ارباب رجوع در راستای رفع مشکلات گام بر می دارند و همچنین اداره صمت شهرستان نایین با وظایف متعدد در حوزه شرکتهای تولیدی و صنعتی و معدنی و حوزه اصناف، اداره راه و شهرسازی که در زمینه نهضت ملی مسکن تلاش فراوانی نموده اند همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خصوصاً اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  که در راستای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری علی رغم کمبود اعتبارات موجود در حال فعالیت می باشند قابل تقدیر می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت بر کار دستگاه‌های اجرایی و اداری و مدیران شهرستان و کارمندان به صورت ویژه انجام شده و در حال انجام می باشد عنوان نمود: اگر کارمندی به مرخصی می رود نباید کار روی زمین بماند و آن وظیفه باید به شخص دیگری محول شود در دوران فعلی هم با توجه به اینکه در شرایط آبی کرونا می باشیم دور کاری منتفی است، اما باید شیوه نامه‌های بهداشتی خصوصاً در دستگاه‌های اجرایی و بانک ها جدی گرفته شود که در این راستا بر اساس مصوبات سازمان اداری استخدامی کشور و ستاد ملی کرونا کلیه دستگاه‌های اداری و اجرایی از انجام خدمات برای کسانی که  کارت واکسن ارائه نکنند منع شده اند.

نصرتی افزود: در خصوص واکسیناسیون نیز علیرغم جهشی که در مدت اخیر داشتیم باز هم به حد مطلوب و مورد انتظار نرسیده‌ایم و امیدوارم که مردم شریف شهرستان نایین که دارای فرهنگ بالا و والایی می‌باشند در این راستا و برای حفظ جان خود و عزیزانشان ما را یاری نمایند و نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند. صرفه جویی در منابع به دلیل کمبودها و تحریم‌های ظالمانه و وجود منابع محدود از موضوعات دیگری بود که فرماندار شهرستان نایین به آن اشاره کرد و همچنین خواستار این گردید که ادارات در بحث مصرف انرژی به صورت ویژه صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.

مهندس نصرتی در خصوص تردد خودروهای اداری در ساعات غیر اداری هشدار داد و افزود  این موضوعی است که مردم بسیار روی آن حساس هستند و ما باید در حفظ و حراست از بیت المال کوشا باشیم و همچنین مسئولینی که تاکنون خانواده خود را به شهرستان نیاورده اند باید نسبت به سکونت خود در شهرستان فکری بکنند چرا که مسئول پروازی نمی تواند به درستی به انجام وظایف خود بپردازد. وی گفت فرمانداری به عنوان ناظر عالیه  دستگاه‌های دولتی باید از کلیه اقدامات و مشکلات دستگاه ها مطلع باشد و همچنین حضور مدیران در جلسات الزامی است. اگر مدیر دربرخی جلسات شرکت نکند امکان تصمیم‌گیری نیست و اگر نیاز به حضور کارشناسان خاصی در جلسه می باشد باید مدیران اداره به همراه کارشناس مربوطه برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسات شرکت نمایند. از دیگر مباحثی که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام به مردم می‌باشد برخی دستگاه‌ها کارهای بسیار خوبی انجام می‌دهند اما مردم هیچ گونه اطلاعی ندارند. خدمت به مردم نعمت است و خدمتی که محقق شده و مردم از آن بهره‌مند شده‌اند را باید به مردم گفت. از ظرفیت روابط عمومی ها، فضای مجازی و رسانه های دارای مجوز در شهرستان استفاده نمایید. وی تاکید نمود:در حال حاضر بسیاری از محورهای مواصلاتی شهرستان از جمله کنارگذر نایین، مسیر نایین به انارک، نایین به اصفهان و همچنین نایین به اردستان در حال روکش آسفالت و لکه گیری می باشدکه در این راستا از پیگیری های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می نماییم. نصرتی گفت:استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان و استان از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد و چنانچه پروژه‌های دارای ظرفیت برای اینکه در بودجه ملی قرار گیرند در دستگاه‌ها وجود دارد، هم اکنون وقت آن است که این پروژه ها را در لیست ملی قرار دهیم و موضوعات را برای پیگیری حتماً با نماینده محترم مکاتبه نمایید. همچنین ستاد تنظیم بازار با توجه به تشکیل قرارگاه شهید امانی و نظارت بر شبکه توزیع به قوت در حال انجام می باشد. مهندس نصرتی با اشاره به جذب نیرو در ادارات عنوان نمود: هرگونه جذب و استخدام افراد باید از طریق فراخوان و آزمون های استخدامی صورت پذیرد و خارج از آن پذیرفته نیست. از این پس جلسات شورای اداری را در مراکز دهستان‌ها و همچنین بخش انارک برگزار خواهیم نمود و با توجه به اینکه ظرفیت های بخش میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین صنایع قطعه‌سازی و فرآوری مواد معدنی از جمله مهم‌ترین پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری و پیشران های اقتصادی در شهرستان می باشند باید ادارات مربوطه بسته های ویژه سرمایه‌گذاری را جهت جذب سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان آماده نمایند. مهندس نصرتی در پایان با اشاره به بحث توزیع آرد در شهرستان عنوان نمود سرانه مصرف آرد شهرستان نایین از استان و حتی کشور بالاتر است و متاسفانه توزیع آرد به صورت یارانه‌ای برخی تبعات منفی و سوء استفاده ها را به دنبال داشته است که در این راستا باید با نظارت بیشتر حق را به حق دار برسانیم و مانع سوء استفاده برخی از افراد از این موضوع شویم.

شایان ذکر است در این جلسه در خصوص مباحثی از جمله نهضت ملی مسکن در شهرستان، آخرین وضعیت واکسیناسیون و بیماری کرونا، زمینه های سرمایه گذاری در صنایع و معادن و همچنین بحث میراث فرهنگی و گردشگری در ایجاد زیرساخت های گردشگری، اقدامات ناحیه مقاومت بسیج و برنامه های متناسب با گرامیداشت نهم دی ماه و همچنین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سایر مسائل شهرستان بحث و تبادل نظر گردید.

برچسب ها :
مطالب مشابه

آیین تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نایین با حضور فرماندار شهرستان نایین، امام جمعه نایین، قائم مقام مدیرکل، معاون اشتغال و مدیر حراست کمیته امداد استان اصفهان برگزار و علیرضا حسین زاده به عنوان رئیس جدید کمیته امداد نایین معرفی و از زحمات محمد جواد شفیعی رئیس سابق تقدیر شد. […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان نایین با حضور دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین، سردار هاشمی فرد جانشین فرمانده انتظامی استان‌اصفهان، حجت الاسلام مطهرخو امام جمعه نایین ،اعضای شورای تامین و شورای اداری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از معتمدین و مردم برگزار و سرهنگ احسان بدیعیان به عنوان فرمانده جدید انتظامی […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردهمایی فرمانداران استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، معاونین استاندار و با بررسی محورهای مختلف اقدامات و برنامه های معاونت های مختلف استانداری در قالب ارائه برنامه توسط مدیران کل ستادی استانداری، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین دکتر محمد کریمی فرماندار این شهرستان بر اساس نوبت قبلی میزبان تعدادی از مردم شریف شهرستان نایین بود. در این دیدارها مراجعین به صورت رو در رو مسایل و مشکلات و درخواست های خود را مطرح و دستوراتی توسط فرماندار شهرستان نایین در این خصوص صادر گردید. لازم […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =