فرماندار شهرستان نایین : ایجاد اقامتگاه های بوم گردی باسرمایه‌گذاری بخش خصوصی موجب تحول در بافت تاریخی نایین، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال خواهد شد

فرماندار شهرستان نایین و رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نایین از شش پروژه در حال اجرا گردشگری واحیا بناهای تاریخی شامل اقامتگاه های بوم گردی و سفره خانه سنتی در بافت تاریخی شهر نایین بازدید نمودند. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین در حاشیه بازدید از […]

فرماندار شهرستان نایین و رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نایین از شش پروژه در حال اجرا گردشگری واحیا بناهای تاریخی شامل اقامتگاه های بوم گردی و سفره خانه سنتی در بافت تاریخی شهر نایین بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین در حاشیه بازدید از این طرح ها عنوان نمود : علی رغم وجود جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعدد در شهرستان نایین متاسفانه به دلیل کمبود زیرساخت ها توقف گردشگران در شهرستان نایین اغلب برای چند ساعت و صرف ناهار و یا شام می باشد که با بهره‌برداری از چند اقامتگاه ها بوم گردی طی سالیان گذشته تا حدودی زمینه توقف و اقامت حداقل ۲۴ ساعته گردشگران در شهرستان نایین فراهم گردید است.

نصرتی ادامه داد :علی رغم مشکلات عدیده ای که کرونا برای صنعت گردشگری ایجاد نمود فرصتی برای ایجاد زیرساخت ها در این صنعت در شهرستان فراهم شد که چند نمونه از این طرح ها که در حال اجرا می‌باشد که امروز مورد بازدید قرار دادیم و از نزدیک با مشکلات سرمایه گذاران محترم آشنا شدیم. مشکلی که اکثر این واحدهای گردشگری و اقامتگاهی و بوم گردی داشتند مبحث تسهیلات بود که امید واریم بتوانیم با پیگیری، این مشکلات را مرتفع نماییم.

فرماندار شهرستان نایین ضمن تقدیر از پیگیری های آقای مدنیان و همکارانشان در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در صدور مجوز و پیگیری مشکلات این واحد های گردشگری و اقامتی افزود: علی رغم تلاش‌های زیاد و اقدامات خوبی که در زمینه مرمت و بازسازی آثار تاریخی انجام شده وجود بافت تاریخی گسترده در شهر نایین نیازمند اعتبارات کلان و ویژه می باشد اما آنچه باعث امید واری در این زمینه می شود ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه مرمت و بازسازی اماکن تاریخی به ویژه خانه های تاریخی برای استفاده در صنعت گردشگری می باشد که می‌تواند نقش اساسی در تغییر و تحول در بافت تاریخی نایین و توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال حاصل کند.

مهندس نصرتی در پایان اظهار داشت: نگاه سرکار خانم دکتر آزاد نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی به بحث میراث فرهنگی و صنعت توریسم نگاه ویژه ای است که امیدواریم در کنار اقدامات اداره میراث فرهنگی شهرستان و سایر دستگاه های اجرایی و خصوصا توجه ویژه شهرداری و ادارات راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه شاهد ایجاد زیرساخت های گردشگری و مرمت و بازسازی کامل بافت تاریخی نایین در آینده نه چندان دور باشیم.

شایان ذکر است شش پروژه در حال اجرا گردشگری واحیا بناهای تاریخی در شهر نایین شامل طرح های تبدیل خانه تاریخی با سرمایه‌گذاری خانم راشدی در محله باب المسجد، خانه تاریخی با سرمایه‌گذاری آقای حقیقت در محله پنجاهه، خانه تاریخی با سرمایه‌گذاری آقای حاجی نقدی در محله پنجاهه به واحداقامتگاه بوم‌گردی و احداث و تبدیل خانه تاریخی با سرمایه گذاری آقای موسویان به واحد اقامتی سنتی و تبدیل حمام تاریخی پنجاهه به سفرخانه سنتی با سرمایه‌گذاری آقای حاجی نقدی و همچنین تبدیل خانه تاریخی در محله نوآباد به موزه باستان شناسی با سرمایه‌گذاری آقایان کوزه کنانی وبهزادی از جمله طرح های در حال اجرا می باشند که امروز توسط فرماندار شهرستان نایین و رییس اداره میراث فرهنگی این شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.

برچسب ها :
مطالب مشابه

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین و حجت الاسلام محمد مطهر خو امام جمعه نایین با مدیران و مسئولین ادارت و نهاد های شهرستان دیدار و سال نو و بهار قرآن را تبریک گفتند. در این دیدار که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه فرمانداری برگزار گردید محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به مناسبت روز جهانی هواشناسی دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین با حضور در محل اداره هواشناسی نایین ضمن بازدید از روند فعالیت این مجموعه به تبریک روز جهانی هواشناسی پرداخت و از زحمات رییس و پرسنل اداره هواشناسی نایین تقدیر نمود.

۵ فروردین ۱۴۰۳

  دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین و جباری بخشدار انارک به بررسی میدانی و بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت نوروزی واقع در مجتمع خدماتی عروس کویر چوپانان پرداختند.

۵ فروردین ۱۴۰۳

دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین ، جباری بخشدار انارک، مهندس خیابانی شهردار ، اناری رئیس شورای اسلامی شهر از ایستگاه‌ امنیت و سلامت نوروزی شهدای شهر انارک در دومین روز بهار ۱۴۰۳ به منظور بررسی وضعیت محور های بخش انارک و تکریم دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدماتی بازدید نمودند.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =