سرپرست جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نایین معرفی گردید

طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان نایین ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ،معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ،رییس دفتر امام جمعه نایین ، رییس دفتر نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین شهرستان از خدمات و زحمات آقای مهندس داود […]

طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان نایین ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ،معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ،رییس دفتر امام جمعه نایین ، رییس دفتر نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین شهرستان از خدمات و زحمات آقای مهندس داود صالحی تقدیر و به جای ایشان آقای مهندس احسان امامی به عنوان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نایین معرفی گردید .

مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نایین عنوان نمود: با توجه به وسعت شهرستان نایین که بالغ بر یک چهارم استان اصفهان را شامل می‌شود بحث منابع طبیعی برای این شهرستان هم فرصت می‌باشد و هم تهدید به گونه‌ای که مشکلات این حوزه با حمایت های استان و تلاش عزیزان در اداره منابع طبیعی شهرستان نایین حداقلی بوده است.تنوع مسئولیت، حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های طبیعی شهرستان، تداخلات در حوزه‌های واگذاری در میان عرصه های طبیعی و مستثنیات مردم از جمله مشکلات عدیده پیش روی منابع طبیعی شهرستان می باشد.

 فرماندار شهرستان نایین افزود: خدمتگزاری به مردم یکی از ابعاد مسئولیت است که اگر مسئول خود را خادم مردم بداند و با توجه به ارزشهای اسلام انقلاب و انسانیت در جهت خدمت به مردم گام بردارد بسیار ارزشمند است موضوع دیگر این که، خادم مردم باید نسبت به شرح وظایف خود آگاهی داشته باشد و حفظ کرامت مردم در مراجعات بسیار حائز اهمیت است. مبحث دیگر قانونمندی است مسئول باید منطبق با قانون گام بردارد و در جایی که قانون اجازه برخی اقدامات را نمی دهد باید رفتار منطبق با شأن ارباب رجوع صورت پذیرد. همچنین یک مسئول باید برای خانواده خود نیزوقت بگذارد .اینکه خود را وقف کار کنیم موضوع بسیار خوب و پسندیده است اما باید میان کار و خانواده تعادل برقرار گردد چرا که محیط خانواده می تواند در ابعاد روحی و روانی برای انجام صحیح مسئولیت تاثیرگذار باشد.

 وی همچنین در خصوص بحث آبخیزداری افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های مجموعه منابع طبیعی مبحث آبخیزداری می باشد در این راستا طرح انجام شده در بخش انارک توسط بخش خصوصی که بسیار نیز موفق در این خصوص عمل شده می تواند به عنوان یک الگو برای واگذاری اراضی منابع طبیعی به بخش خصوصی برای تامین آب و ایجاد زیرساخت های گردشگری مورد توجه قرار گیرد. هچنین مقابله با  بیابان زدایی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و همچنین خشکسالی تالاب گاوخونی که شرق استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. فرماندار شهرستان نایین همچنین درخصوص موضوع بیماری سالک که اخیرا در روستای چوپانان و اراضی اطراف آن مشاهده شده نیز افزود در این راستا جلساتی برگزار گردیده و امیدواریم با هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله منابع طبیعی ،بخشداری انارک ،دهیاری روستای چوپانان و شبکه بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها این موضوع بسیار نگران کننده را کنترل نماییم. نصرتی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های آقای مهندس صالحی برای آقای مهندس امامی آرزوی توفیق نمود.

مهندس کاظمی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز در این جلسه عنوان نمود: پروژه هایی که در مجموعه منابع طبیعی مد نظر و در دستور کار قرار دارد در قالب پروژه ها و دستورالعمل ها در حال اجراست. حفاظت از عرصه های ملی به صورت فیزیکی و فنی، تعیین تکلیف اراضی حریم،  بحث تفکیک اراضی ،توسعه  کشت نهال در عرصه های بیابانی و مقابله با بیابان زدایی و جلوگیری از توسعه بیابان و تثبیت شن های روان که عملکرد موفقی را در شهرستان داشته ایم. مهندس کاظمی افزود: بسیاری از پروژه‌های انجام شده در شهرستان خصوصا در بخش انارک در حال تکمیل می باشد که انشاالله تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: در بحث مهار سیلاب، شهرستان نایین در اولویت استان قرار داشته است همچنین در بحث نهاده‌های دامی با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی نهاده‌های دامی یارانه ای را در میان دامداران توضیح نموده ایم.

از دیگر برنامه‌ها بحث جنگل کاری است که در دستور کار می باشد جنگل کاری با استفاده از گونه های بومی در سطح ۴۰۰ هکتار در شهرستان پیش بینی شده و مقدمات کار فراهم شده است که به زودی آغاز خواهد شد همچنین حدود ۶۰۰ هزار اصله نهال با کمک دهیاران و شوراها در روستاها توزیع و کشت خواهد شد که ازگونه‌های کم آب و اقتصادی در این خصوص استفاده خواهد شد. وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات مهندس صالحی و آرزوی توفیق برای مهندس امامی افزود با توجه به نیاز خدمات آقای صالحی در شهرستان دیگری و همچنین تجارب ارزنده و تخصص آقای مهندس امامی این جابجایی و تغییر صورت پذیرفت.

برچسب ها :
مطالب مشابه

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین و حجت الاسلام محمد مطهر خو امام جمعه نایین با مدیران و مسئولین ادارت و نهاد های شهرستان دیدار و سال نو و بهار قرآن را تبریک گفتند. در این دیدار که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه فرمانداری برگزار گردید محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به مناسبت روز جهانی هواشناسی دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین با حضور در محل اداره هواشناسی نایین ضمن بازدید از روند فعالیت این مجموعه به تبریک روز جهانی هواشناسی پرداخت و از زحمات رییس و پرسنل اداره هواشناسی نایین تقدیر نمود.

۵ فروردین ۱۴۰۳

  دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین و جباری بخشدار انارک به بررسی میدانی و بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت نوروزی واقع در مجتمع خدماتی عروس کویر چوپانان پرداختند.

۵ فروردین ۱۴۰۳

دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین ، جباری بخشدار انارک، مهندس خیابانی شهردار ، اناری رئیس شورای اسلامی شهر از ایستگاه‌ امنیت و سلامت نوروزی شهدای شهر انارک در دومین روز بهار ۱۴۰۳ به منظور بررسی وضعیت محور های بخش انارک و تکریم دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدماتی بازدید نمودند.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − یک =