فرماندار شهرستان نایین : متاسفانه علی رغم فرهنگ بالا و والای مردم شهرستان نایین، درآمار واکسیناسیون نسبت به شهرستان‌های همتراز وضعیت خوبی نداریم

تاکنون ۶۴ درصد از جمعیت هدف یعنی بالای ۱۲ سال هر دو دوز واکسن و 75/6 درصد جمعیت هدف نوبت اول را دریافت نموده اند

محمد حسین نصرتی فرماندار شهرستان نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان  که با حضور سرهنگ الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و دبیر قرارگاه شهدای سلامت شهرستان نایین و همچنین دکتر نقیب زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار گردید عنوان نمود : خبرنگاران همواره چراغ روشنایی در دستشان است و […]

محمد حسین نصرتی فرماندار شهرستان نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان  که با حضور سرهنگ الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و دبیر قرارگاه شهدای سلامت شهرستان نایین و همچنین دکتر نقیب زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار گردید عنوان نمود : خبرنگاران همواره چراغ روشنایی در دستشان است و به زندگی مردم نور و آگاهی می تابانند که امید واریم با حمایت این عزیزان و اطلاع رسانی به مردم بتوانیم در واکسیناسیون عمومی به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

مهندس نصرتی افزود:  شهرستان نایین علیرغم فرهنگ بالا و والای مردم در آمار واکسیناسیون نسبت به شهرستان‌های همتراز وضعیت خوبی ندارد و در آمار واکسیناسیون ، ۵ شهرستان در استان اصفهان پایین تر از شهرستان نایین قرار دارند. البته آمار ما در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مانند بافران و انارک و همچنین روستاها قابل قبول می باشد.

وی افزود دلیل رتبه پایین در نرخ واکسیناسیون از عوامل مختلفی نشأت می‌گیرد که در جای خود به آن خواهیم پرداخت اما موضوع برگزاری این نشست خبری گزارشی در خصوص تشکیل قرارگاه شهدای سلامت با هدف رسیدن به واکسیناسیون جامعه هدف به بالای ۸۵ درصد می باشد که البته به غیر از افرادی که به دستور پزشک امکان تزریق را ندارد ما باید حداکثر جامعه هدف را در شهرستان واکسینه نماییم .در حال حاضر واکسن به میزان مورد نیاز و با انواع مختلف در شهرستان موجود است و مراکز جامع خدمات سلامت، خانه های بهداشت روستایی و همچنین مرکز تجمیعی در سالن ناحیه مقاومت بسیج با آمادگی کامل پذیرای همشهریان عزیز برای تزریق واکسن می باشند. ضمن اینکه از مردم فهیم شهرستان نایین خواهشمندیم فریب تبلیغات سوء در فضای مجازی که علیه واکسیناسیون انجام می شود را نخورند.

رئیس قرارگاه شهدای سلامت شهرستان نایین خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر میزان بستری بیماران کرونایی در شهرستان نسبت به هفته گذشته دو برابر گشته و امروز نیز شاهد فوت یکی از مبتلایان به کوبید ۱۹ در بیمارستان حشمتیه بودیم و اگر این اوضاع ادامه پیدا کند وضعیت شهرستان به سمت نارنجی و قرمز پیش خواهد رفت و مجبور می شویم مجددا محدودیت ها را برای شهرستان اعمال نماییم .

محمدحسین نصرتی ادامه داد: از همشهریان و شهروندان محترم خواهشمندم از شرکت در مراسمات مختلف مانند جشن های عروسی، عقد ،تولد و مراسم سوگواری پرهیز نمایند و اگر مجبور به حضور در تجمعات محدود هستند حتماً پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .

وی گفت بنده همواره معتقدم که نیروی بسیج از جنس مردم، برای مردم و در میان مردم می باشد و هم اینک با تشکیل قرارگاه شهدای سلامت به دبیری ناحیه مقاومت بسیج نایین و تلاش های عزیزان بسیجی باید بالاترین میزان واکسیناسیون را در شهرستان انجام دهیم. در این قرارگاه تمهیدات جدی اندیشیده شده است و کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند از این پس بر اساس تصمیمات این قرارگاه، ضمن جلوگیری از ورود کارمندانی که واکسن نزده اند از ارائه خدمات به شهروندان فاقد کارت واکسن خودداری نمایند. کارگران شرکت ها، صنایع و معادن نیز برای حضور در محل کار ملزم به ارایه کارت واکسن می باشند. همچنین مددجویان محترم کمیته امداد حضرت امام رحمت الله علیه و بهزیستی از این پس برای دریافت خدمات حمایتی واریزی از سوی دولت حتماً باید کارت واکسیناسیون خود را ارائه نمایند. عدم اجازه ورود دانش آموزانی که واکسن نزده اند به مدارس از دیگر تصمیمات این قرارگاه بوده است و همچنین از این پس برای این افراد کلاسهای آنلاین نیز برگزار نخواهد شد و صاحبان واحدهای صنفی و افرادی که در این واحدها مشغول به کار می‌باشند نیز موظف به دریافت واکسن می باشند در غیر اینصورت واحد مربوطه با هماهنگی دادستان محترم پلمپ خواهد شد. همچنین کسانی که ماهیانه نسبت به واریز حق بیمه خود اقدام می کنند، از این پس ادامه خدمات بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت منوط به ارائه کارت واکسن می باشد.

مهندس نصرتی در پایان عنوان نمود: امیدوارم مردم فهیم شهرستان نایین که همواره در همه زمینه ها حامی نظام و حکومت بوده‌اند در این آزمون نیز همانگونه که امر واکسیناسیون مورد تایید و تاکید مکرر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و همچنین ریاست محترم جمهور و کلیه متخصصین و پزشکان بوده است سربلند بیرون بیایند.

سرهنگ محمدحسین الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین نیز در این نشست خبری ضمن تشکر از فرماندار شهرستان نایین و اصحاب رسانه عنوان نمود: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای سلامت را که در این دو سال گذشته در راستای صیانت از سلامت مردم جان خود را فدا نمودند. سرهنگ الیاسی در خصوص طرح قرارگاه شهدای سلامت اظهار داشت: این طرح از اول آذرماه آغاز و مراحل مقدماتی آن تا امروز صورت پذیرفته و تا ۱۹ آذر ادامه خواهد داشت. در این طرح جامعه هدف کسانی هستند که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند. این قرارگاه به کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل شده و مسئولیت قرارگاه با آقای فرماندار می باشد.

وی خاطر نشان کرد ما به عنوان یک نوآوری از ظرفیت محلات استفاده کردیم و ۲۳ قرارگاه در ۲۳ محله با استفاده از ظرفیت طرح مردم یاران فعال شده‌اند.

سرهنگ الیاسی گفت: بر اساس اطلاعاتی که از شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین دریافت نموده‌ایم حدود ۸ هزار نفر از افرادی که واکسن دریافت نکرده اند با کد ملی و محل سکونت شناسایی شده اند که توسط این ۲۳ قرارگاه با تماس تلفنی، ارسال پیامک و مراجعه حضوری و استفاده از ظرفیت معتمدین در محلات نسبت به دریافت واکسن ترغیب خواهند شد که امیدواریم بتوانیم این هشت هزار نفر را واکسینه نماییم.

دکتر سید غلامرضا نقیب زاده نائینی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین  نیز در ابتدای این نشست عنوان نمود: از همکاری بسیار خوب ناحیه مقاومت بسیج نایین و مساعدت و پیگیری‌های فرماندار محترم و همراهی کلیه دستگاه های اجرایی و اداری و نهاد ها و نیروهای نظامی و انتظامی که تاکنون ما را در امر واکسیناسیون و مبارزه با بیماری کووید ۱۹ یاری نموده اند تقدیر و تشکر می نمایم .

دکتر نقیب زاده افزود: در مدت اجرای این طرح تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا بتوانیم میزان واکسیناسیون در شهرستان را ارتقا دهیم .

وی افزود متأسفانه وضع خوبی در نرخ تزریق واکسن در استان اصفهان نداریم و این انتظار از مردم فرهنگ دوست، متدین و فهیم شهرستان نایین می‌رود که با توجه به این که تمامی امکانات از دستگاه‌های مختلف اداری و اجرایی و نهادها و همچنین کلیه توان شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهت واکسیناسیون عمومی به کار گرفته شده، نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند و برای حفظ جان خود و عزیزانشان ارزش قائل شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین اظهار داشت: تاکنون ۶۴ درصد از جمعیت هدف یعنی بالای ۱۲ سال هر دو دوز واکسن و ۷۵/۶ درصد جمعیت هدف نوبت اول را دریافت نموده اند. در میان جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال حدود ۸۳ درصد از دانش آموزان واکسینه شده اند و در شهر بافران میزان پوشش واکسیناسیون ۸۴/۴۶درصد می باشد و نرخ شهر انارک بالای ۹۱ درصد می باشد و در جمعیت روستایی شهرستان نیز شاهد آمار ۸۸/۴۱ درصدی افراد واکسینه شده می باشیم.

دکتر نقیب زاده در پایان گفت: متاسفانه در یک هفته گذشته میزان مبتلایان و به دنبال آن بستری ها در بیمارستان افزایش یافته و با توجه به این روند شهرستان نایین در آستانه قرار گرفتن در وضعیت نارنجی و قرمز می باشد از این رو از کلیه همشهریان عزیز و گرامی که تاکنون واکسن دریافت ننموده اند و معذوریت پزشکی ندارند خواهشمندیم در اسرع وقت برای دریافت واکسن به مراکز مشخص شده در شهرستان مراجعه نمایند.

برچسب ها :
مطالب مشابه

آیین تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نایین با حضور فرماندار شهرستان نایین، امام جمعه نایین، قائم مقام مدیرکل، معاون اشتغال و مدیر حراست کمیته امداد استان اصفهان برگزار و علیرضا حسین زاده به عنوان رئیس جدید کمیته امداد نایین معرفی و از زحمات محمد جواد شفیعی رئیس سابق تقدیر شد. […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان نایین با حضور دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین، سردار هاشمی فرد جانشین فرمانده انتظامی استان‌اصفهان، حجت الاسلام مطهرخو امام جمعه نایین ،اعضای شورای تامین و شورای اداری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از معتمدین و مردم برگزار و سرهنگ احسان بدیعیان به عنوان فرمانده جدید انتظامی […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردهمایی فرمانداران استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، معاونین استاندار و با بررسی محورهای مختلف اقدامات و برنامه های معاونت های مختلف استانداری در قالب ارائه برنامه توسط مدیران کل ستادی استانداری، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین دکتر محمد کریمی فرماندار این شهرستان بر اساس نوبت قبلی میزبان تعدادی از مردم شریف شهرستان نایین بود. در این دیدارها مراجعین به صورت رو در رو مسایل و مشکلات و درخواست های خود را مطرح و دستوراتی توسط فرماندار شهرستان نایین در این خصوص صادر گردید. لازم […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یک =