بررسی مسایل و مشکلات بانوان شهرستان نایین با حضور اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی

با عنایت به حضور اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در شهرستان نایین و نظر به اینکه نمایندگان حاضر در این فراکسیون در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی نیز عضویت دارند مسایل و مشکلات مرتبط با بانوان در حوزه های مختلف و همچنین سایر مسایل از جمله موارد مرتبط به صنایع و معادن نیز […]

با عنایت به حضور اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در شهرستان نایین و نظر به اینکه نمایندگان حاضر در این فراکسیون در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی نیز عضویت دارند مسایل و مشکلات مرتبط با بانوان در حوزه های مختلف و همچنین سایر مسایل از جمله موارد مرتبط به صنایع و معادن نیز در سفر اعضای این فراکسیون به شهرستان نایین مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه شورای اداری شهرستان نایین با حضور حجت الاسلام سجادی امام جمعه نایین ،سرکار خانم آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین ،اعضای فراکسیون بانوان مجلس‌ شورای اسلامی از جمله خانم فاطمه قاسمپور نماینده تهران و رییس فراکسیون زنان و خانواده  و عضو کمیسیون اجتماعی، خانم زهره الهیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس کمیته حقوق بشر ، خانم سمیه رفیعی نماینده تهران و رییس فراکسیون محیط زیست و عضو کمیسیون آب و کشاورزی ، خانم فاطمه رحمانی نماینده مشهد و نائب رییس فراکسیون زنان و خانواده  و عضو کمیسیون اجتماعی ، خانم فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین و رییس فراکسیون جمعیت و خانواده  عضو کمیسیون بهداشت و درمان ، خانم معصومه پاشایی نماینده مرند و عضو کمیسیون صنایع و رییس فراکسیون مناطق آزاد ، خانم شیوا قاسمی پور نماینده مریوان عضو فراکسیون آموزش ، اعضای شورای تامین،تنی چند از مسئولین شهرستان و تعدادی از بانوان فعال در حوزه های سیاسی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی شهرستان نایین برگزار گردید.

در این جلسه در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین سجادی امام جمعه نایین با اشاره به مشکلات جوانان از جمله مسکن خواستار تصویب قوانین در تسهیل امر واگذاری زمین به جوانان گردید و همچنین تصویب قوانین برای  حمایت از خانواده و حفظ کرامت بانوان را حایز اهمیت دانست.  

خانم آزاد نماینده مردم شهرستان نایین در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه فراکسیون زنان نیز در قسمتی از این جلسه با اشاره به سفر اعضای فراکسیون زنان به شهرستان‌های نایین، خور و بیابانک برای بررسی مشکلات و مطالبات حوزه زنان اظهار داشت: با توجه به اینکه اساس کار مجلس در ابتدای شکل‌گیری بر بررسی‌های میدانی برای آشنایی با مشکلات مردم بنا نهاده شده است، از نمایندگان فراکسیون زنان دعوت شد تا به شهرستان های نایین و خور و بیابانک سفر کنند و از نزدیک با مشکلات این شهرستان ها به ویژه در حوزه زنان آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل گستردگی و گسستگی‌های چالش‌های هر منطقه، نمی‌توان یک نسخه را برای کل کشور پیچید، از این رو در این سفر درصدد هستیم که در بخش توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زنان، پیگیری حمایت‌های لازم در حوزه زنان شهرستان را در سطح کلان در مجلس شورای اسلامی دنبال کنیم.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: با این وجود نمی‌توان نقش تاثیرگذاری زنان در جامعه را نادیده گرفت و این امر ضرورت توجه به حوزه زنان را دوچندان می‌کند که حتی محقق شدن توسعه به مشارکت بیشتر زنان بستگی دارد.

وی بیان داشت: در این سفر نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون زنان در یک ارتباط دو سویه به بررسی مشکلات زنان کارآفرین و فعال شهرستان های نایین و خور و بیابانک  خواهند پرداخت تا مطالبات به حق آنها را از طریق وزرا و مسئولان و ارائه طرح‌ها پیگیری کنند.

آزاد با اشاره به گام دوم انقلاب به عنوان سند بالادستی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: زنان جوان می‌توانند در رسیدن به اهداف این سند جامع و کامل برای پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف جامعه از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نقش‌آفرینی کنند که این امر ضرورت توجه به حوزه زنان را افزایش می‌دهد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که این سفر سرآغازی بر توجه بیشتر به توانمندی زنان شهرستان و ایجاد بستری برای تسهیل مشکلات آنها در سطح ملی صورت گیرد.

مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین نیز در بخشی از جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه و تقدیر از آنها برای حضور در شهرستان نایین و تشکر از سرکار خانم آزاد که سبب ساز حضور اعضای محترم فراکسیون بانوان در شهرستان نایین شده اند ابراز امید واری نمود از آنجایی که نقش بانوان در جامعه و خانواده غیر قابل انکار می باشد و مرتفع نمودن مشکلات بانوان می تواند در داشتن جامعه ای سالم و پویا تاثیرات به سزایی داشته باشد حضور اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی را برای استماع نقطه نظرات و مشکلات بانوان شهرستان نایین به واسطه بررسی تخصصی این مسایل در مجلس شورای اسلامی و احتمالا تصویب قوانین موثر تر بسیار حایز اهمیت دانست. فرماندار شهرستان نایین با اشاره به اینکه نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز از میان بانوان محترم می باشد بر لزوم توجه بیشتر به حوزه بانوان شهرستان نایین تاکید نمود و عنوان نمود کلیه دستگاه های اجرایی باید در حوزه بانوان و مسایل مرتبط با این حوزه به صورت ویژه پیگیر امور باشند.

 سرهنگ الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین ضمن خیر مقدم به اعضای  فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی به بیان مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه های مرتبط با بانوان پرداخت و عنوان نمود بسیج آمادگی رونق بخشی فعالیت بانوان کارآفرین را داشته و در حوزه های گوناگون از طرح های مرتبط با بانوان حمایت می نماید. وی همچنین افزود اگر زنان در قبل از انقلاب جایگاهی نداشتند امروز در نظام اسلامی مورد توجه ویژه قرار دارند.

در ادامه نیز تعدادی از بانوان حاضر در جلسه  ضمن بیان مسائل و مشکلات ، پیشنهادات خود در حوزه های مختلف مرتبط با بانوان را ارائه نمودند. در پایان این جلسه نیز اعضای محترم فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی به مسائل مطرح شده پرداخته و ضمن تاکید بر به حق بودن موارد مطرح شده از سوی بانوان نایینی در خصوص بررسی و پیگیری موارد مطروحه در کمیسیون‌ها و فراکسیون های مجلس قول مساعد دادند. شایان ذکر است پس از پایان این جلسه اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان با حضور در اتاق بازرگانی شهرستان نایین ضمن استماع نقطه نظرات، پیشنهادها و مشکلات کارآفرینان شهرستان در حوزه های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و… به بحث و تبادل نظر پرداخته و مقرر گردید دغدغه ها و مسایل کارآفرینان از جمله موارد مرتبط با تخصیص اعتبارات ،ترخیص تجهیزات در گمرک ،تسهیلات اشتغال زایی ،تامین زیرساخت ها و اصلاح قوانین در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

شایان ذکر است از دیگر برنامه های فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی حضور در مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای امامزاده سلطان سید علی (ع)و گلزار مطهر شهدای گمنام مدفون در بوستان لاله،همچنین حضور در نماز جمعه نایین،بازدید از کارگاه فرش دستباف اداره فرش نایین و همچنین بازدید از برخی آثار تاریخی نایین و محدیه بود.

برچسب ها :
مطالب مشابه

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین و حجت الاسلام محمد مطهر خو امام جمعه نایین با مدیران و مسئولین ادارت و نهاد های شهرستان دیدار و سال نو و بهار قرآن را تبریک گفتند. در این دیدار که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه فرمانداری برگزار گردید محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به مناسبت روز جهانی هواشناسی دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین با حضور در محل اداره هواشناسی نایین ضمن بازدید از روند فعالیت این مجموعه به تبریک روز جهانی هواشناسی پرداخت و از زحمات رییس و پرسنل اداره هواشناسی نایین تقدیر نمود.

۵ فروردین ۱۴۰۳

  دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین و جباری بخشدار انارک به بررسی میدانی و بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت نوروزی واقع در مجتمع خدماتی عروس کویر چوپانان پرداختند.

۵ فروردین ۱۴۰۳

دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین ، جباری بخشدار انارک، مهندس خیابانی شهردار ، اناری رئیس شورای اسلامی شهر از ایستگاه‌ امنیت و سلامت نوروزی شهدای شهر انارک در دومین روز بهار ۱۴۰۳ به منظور بررسی وضعیت محور های بخش انارک و تکریم دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدماتی بازدید نمودند.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =