فرماندار شهرستان نایین : با عنایت به تأثیر قیمت زمین و مصالح ساختمانی، باید اجرای طرح اقدام ملی مسکن با کم ترین هزینه و در کوتاه ترین زمان در سطح شهرستان آغاز شود

به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای امکان اجرای طرح اقدام ملی مسکن  با مساعدت نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی و پیگیری مستمر فرمانداری، اداره راه و شهرسازی، شهرداری نایین و شورای اسلامی شهر نایین با موافقت کمیسیون ماده ۵ استان پانزده هکتار زمین به محدوده قانونی شهر الحاق و نایین در طرح اقدام […]

به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای امکان اجرای طرح اقدام ملی مسکن  با مساعدت نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی و پیگیری مستمر فرمانداری، اداره راه و شهرسازی، شهرداری نایین و شورای اسلامی شهر نایین با موافقت کمیسیون ماده ۵ استان پانزده هکتار زمین به محدوده قانونی شهر الحاق و نایین در طرح اقدام ملی مسکن قرار گرفت.

جلسه شورای مسکن شهرستان نایین رأس ساعت ۱۰ صبح روز  چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۸/۱۲ با حضور اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید. مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین در این جلسه عنوان نمود: مسکن از مهمترین موضوعات مبتلا به کشور است به گونه ای که  نه تنها خرید بلکه وجود مسکن برای اجاره حائز اهمیت می باشد. در این راستا دولت محترم سیزدهم تولید ۴ میلیون مسکن را در چهارسال هدف گذاری کرده است و تکمیل پروژه های قبلی مسکن را پیگیری نموده است. در این راستا و به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای امکان اجرای طرح اقدام ملی مسکن با مساعدت نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی و پیگیری مستمر فرمانداری، اداره راه و شهرسازی، شهرداری نایین و شورای اسلامی شهر نایین با موافقت کمیسیون ماده ۵ استان پانزده هکتار زمین به محدوده قانونی شهر الحاق و نایین در طرح اقدام ملی مسکن قرار گرفت. فرماندار نایین با اشاره به تأثیر قیمت زمین و مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی فیمابین دستگاههای اجرایی به منظور تسهیل اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح شهرستان براساس دستور العمل های ابلاغی با کم ترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن اعلام نمودند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز در ادامه جلسه ضمن تبیین اهم مفاد طرح دوفوریتی جهت تولید و تأمین مسکن گزارش کاملی از وضعیت و شرایط اقدام ملی مسکن در سطح شهرستان و عملکرد اداره راه و شهرسازی در این راستا ارایه نمود، که پس  از گزارش مدیر بنیاد مسکن و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع موصوف تصمیمات ذیل اتخاذ و به تصویب رسید: 

۱ اداره راه و شهرسازی شهرستان و شهرداری نایین در اسرع وقت جهت رفع مشکل کمبود مسکن و کاهش هزینه های تمام شده درخصوص اخذ مجوز احداث یک واحد درهمکف مشروط به تأمین پارکینگ مورد نیاز در پروژه های ۴ و ۶ واحدی از طریق کمیسیون ماده ۵ پیگیری و اقدام لازم معمول نمایند.

۲- با توجه به مشکلات و محرومیت شهر انارک، مقرر گردید آماده سازی پروژه اقدام ملی مسکن انارک با استفاده از ظرفیت پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی و همکاری شهرداری انارک انجام پذیرد. 

۳- به منظورایجاد امکان اجرای طرح های توسعه ای و احداث مسکن، مقرر گردید اداره راه و شهرسازی وفق ضوابط درخصوص انتقال کامل اسناد اراضی داخل محدوده روستای مزرعه امام به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام و نتیجه را به فرمانداری اعلام نماید.

۴- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان درخصوص تعیین تکلیف اراضی واگذار شده به متقاضیان در شهر بافران که تاکنون طبق مفاد قرارداد فیمابین اقدام به ساخت و ساز ننموده اند، پیگیری و اقدام قانونی لازم معمول نماید.

۵- به منظور تعیین مکان زمین مناسب برای الحاق به محدوده قانونی شهر بافران و امکان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، مقررگردید ظرف هفته آینده با محوریت شهرداری بافران، رؤسای ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گروه تهیه طرح تفصیلی شهر، از شهر بافران بازدید و مراتب جهت انجام روال قانونی و اخذ مجوز پیگیری شود.

۶- با عنایت به تصویب الحاق ۱۵ هکتار زمین به محدوده قانونی شهر نایین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کمیسیون ماده ۵ استان، مقرر گردید اداره راه و شهرسازی شهرستان و شهرداری نایین بصورت ویژه درخصوص انجام کامل روند قانونی و اخذ مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی کشور پیگیری و نتیجه را به فرمانداری اعلام نمایند.

۷- دستگاههای خدمات رسان (آب، برق، گاز و مخابرات) براساس طرح ارایه شده توسط بنیاد مسکن و دستورالعمل های ابلاغی از دستگاه متبوع استانی نسبت به طراحی و اجرای خطوط خدماتی در پروژه اقدام ملی مسکن اقدام نمایند.

برچسب ها :
مطالب مشابه

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین و حجت الاسلام محمد مطهر خو امام جمعه نایین با مدیران و مسئولین ادارت و نهاد های شهرستان دیدار و سال نو و بهار قرآن را تبریک گفتند. در این دیدار که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه فرمانداری برگزار گردید محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به مناسبت روز جهانی هواشناسی دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین با حضور در محل اداره هواشناسی نایین ضمن بازدید از روند فعالیت این مجموعه به تبریک روز جهانی هواشناسی پرداخت و از زحمات رییس و پرسنل اداره هواشناسی نایین تقدیر نمود.

۵ فروردین ۱۴۰۳

  دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین و جباری بخشدار انارک به بررسی میدانی و بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت نوروزی واقع در مجتمع خدماتی عروس کویر چوپانان پرداختند.

۵ فروردین ۱۴۰۳

دکتر کریمی فرماندار شهرستان نایین ، جباری بخشدار انارک، مهندس خیابانی شهردار ، اناری رئیس شورای اسلامی شهر از ایستگاه‌ امنیت و سلامت نوروزی شهدای شهر انارک در دومین روز بهار ۱۴۰۳ به منظور بررسی وضعیت محور های بخش انارک و تکریم دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدماتی بازدید نمودند.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سیزده =